Visit the new AsenaTv Website

https://asenatv.com

ርሑቕ ዓዲ መሐሰዊ መልሲ ንሓሳዊት ብርኽቲ ፍስሃየ (ብጓል-ቡርጁዋ እትፍለጥ) ደራሲት መጽሓፍ “ይጽንሓልኪ” – ካልኣይ ክፋል

ርሑቕ ዓዲ መሐሰዊ መልሲ ንሓሳዊት ብርኽቲ ፍስሃየ (ብጓል-ቡርጁዋ እትፍለጥ)  ደራሲት መጽሓፍ “ይጽንሓልኪ” ብ ጽገወይኒ ኣድሓኖም (ጓል ላንጋኖ) ካልኣይ ክፋል   ኣብ ዝሓለፈ ጽሑፈይ እንታይነት ብርኽቲ ፍስሃየ (ብጓል ብርጅዋ እትፍለጥ) ገሊጸ ነይረ። ኣብዚ ናይ ሎሚ ኣርእስተይ ከኣ ከም ስርዕቲ ተ.ሓ.ኤ ኣብ ኣስመራ

ርሑቕ ዓዲ መሐሰዊ

መልሲ ንሓሳዊት ብርኽቲ ፍስሃየ (ብጓል-ቡርጁዋ እትፍለጥ)

 ደራሲት መጽሓፍ “ይጽንሓልኪ”

ብ ጽገወይኒ ኣድሓኖም (ጓል ላንጋኖ)

ካልኣይ ክፋል

 

ኣብ ዝሓለፈ ጽሑፈይ እንታይነት ብርኽቲ ፍስሃየ (ብጓል ብርጅዋ እትፍለጥ) ገሊጸ ነይረ። ኣብዚ ናይ ሎሚ ኣርእስተይ ከኣ ከም ስርዕቲ ተ.ሓ.ኤ ኣብ ኣስመራ እንታይ ትገብር ነይራ ዝብል ሕቶ ኣሕጺረ ኣቢለ ክገልጾ ክፍትን ኢየ።

ጓል ብርጅዋ ከም ስርዕቲ ተ.ሓ. ኤ. ኣብ ኣስመራ እንታይ ትገብር ነይራ?

እግሪ መንገደይ ክጠቕሶ ዝደሊ፡ እቲ ጓል ብርጅዋ ዝብል ሳጓ ኣመጻጽኡ ከምዚ ዝስዕብ ኢዩ ንየሩ። ኣብ 1974 ንታዕሊም ንሰሓርቲ ትወርድ። ምስ መሰየ ኣብ ንእዲ ክትድቅስ ይነግርዋ’ሞ ኣብዚ ኣይድቅስን ኢየ ኢላ ትኣብዮም። ብድሕሪዚ ጓል ብርጅዋ ኢሎም ይሕጭቹላ። ክፍለጥ ዘሎዎ ግን ስድርኣ ብርጅዋታት ኣይነበሩን፡ ከም ኩሉ ኤርትራዊ ርሂጾም ካብ ኢዶም ናብ ኣፎም ዝነብሩ ዝነበሩ ስድራቤት ኢዮም ነይሮም። እንተኾነ እቲ ርሂጽካ ምብላዕ ስለ ዘሕፍራ፡ ብጓል ብርጅዋ ክትፍለጥ ደልያ። ሓንቲ ኣብ ሰሓርቲ ዝነበረት ከተዕልለኒ ከላ ከምዚ ትብል። ኣብ ገጠር ዝነብር ኣኮኣ ካብ ኣዲኣ መልእኽቲ ሒዙላ ናብ ሰሓርቲ ይመጽእ’ሞ ነቶም ኣብኡ ዝነበሩ ተጋደልቲ ይሓቶም። ንሳቶም ከኣ መን ምዃኑ ምስ ኣረጋገጹ የራኽብዎ። ርእይ ምስ ኣበለቶ እታ ሳጓ ከይትተርፋ ግዲ ኾይና፡ ኣይፈልጠካን ኢላ ኣቕብጽ ተብሎ’ሞ፡ ውዮ ኣኮኣ ጉሂዩ መልእኽቱ ከየብጽሔ ናብ ዓዱ ይምለስ። እቶም ኣብኡ ዝነበሩ ተጋደልቲ በቲ ኩነታት ይሓዝኑ።

እዋኑ 1974፡ ኣነ ጓል 15 ዓመት ኣብ ዝነበርኩሉ፡ ብዛዕባ ተጋደልቲ ካብ ምስማዕ ሓሊፈ ፍጹም ናይ ፖለቲካ ኣፍልጦ ኣይነበረንን። ንቤት ትምህርቲ ብሓንሳብ ንመላለስ ስለ ዝነበርና፡ ሓሳዊት ደራሲት ደጋጊማ ንዕናይ ንጋደል ትብለኒ ኔራ፣ መልሰይ ከኣ ኣይከይድን ኢዩ ኔሩ። ንኺድ እናበለት ክትዅትዀኒ ከላ፡ ንህዝባዊ ሓይልታት ናይ ኢሳያስ ኣፈወርቂ፡ ንተ.ሓ.ኤ. ድማ ናይ እስራኤል እናበለት ኢያ ትጽውዖም ዝነበረት፤ ኣነ ድማ እስራኤል መን ምዃኑን ኣፍልጦ ኣይነበረንን። ሽዑ ወዲ “ሓው-ኣቦኣ ምዃኑን፡ መራሒ ናይ ጀብሃ ከም ዝነበረን ኢሳያስ ከም ዝቐተሎን ትሕብረኒ። ሓደ መዓልቲ መጺኣ ኣነ ክጋደል ክኸይድ እየ፡ ካላሽን ምስ ተዓለምኩ ድማ መጀመርያ ንኢሳያስ ኣፈወርቂ ኢየ ዝቐትል፡ ንወዲ ሓው-ኣቦይ ስለ ዝቐተሎ፣ ብድሕሪኡ ኣስመራ ኣትየ (ንሓንቲ ካብተን መሓዙተይ ሽማን ሽም ኣቦኣን ጸዊዓ) ንዓኣ እየ ዝቐትል”- ምስ በለትኒ ከም ኩሉ ጊዜ ዘረብኣ ዋጋ ኣይሃብኩዎን። ከምቲ ዝበለቶ ኣብ መወዳእታ 1974 ንሜዳ ንታዕሊም ከይዳ ሰሚዐ።

ኣብ 1975 ዕግርግር ኮይኑ፡ ትምህርቲ ተቛሪጹ ኣብ ገዛ ኮፍ ምባል ምስ ጀመርና ብተደጋጋሚ ኣብ ገዛና ተለፎን እንዳደወለት፡ – ኣብዚ ኔርኪ በዚ ሓሊፍኪ፡ ከምዚ ተኸዲንኪ፡ ዮውሃንስ ርእሶም ኣነ እንተ ዘይረኺበዮ ንስኺ ኣይትረኽቢዮን ኢኺ-  ብዝብል ምፍርራሕ መከራይ ኣርኢያትኒ። ሽዑ ኢዩ ድማ ታዕልም ወዲኣ ኣስመራ ከምዝተመልሰት ዝፈለጥኩ። ኣብቲ እዋንቲ ንኹሎም እቶም ብሕማቕ ቅንእን ጽልእን ትጥምቶም ዝነበረት መንእሰያት ንምጥፋእ ኣብ ሜዳ ኮይና ከተራኽበሎም ስለ ዘይትኽእል፡ ንተ.ሓ.ኤ. ኣብ ኣስመራ ኮይነ ክሰርሓልኩም ከምዝበልቶም ይፍለጥ። ዕላማኣ ከተካይድ ከኣ ፈተነት። ካብዚ ሓሊፋ ናይ 12 ኣዋልድ ኣስማት ዝርዝር ዚሓዘ – ንስኻትክን ጃሱሳት ኢኽን – ዝብል መጠንቀቕታን ምፍርራሕን ዝመልኦ ጽሑፍ፡ ቦታን ሰዓትን ፈልያ – ኣብኡ ከም እንርከብ፡ እንተ ዘይተረኺብና ከኣ ብረታዊ ስጉምቲ ክውሰደና ከምዝኾነ በቲ ኣብ ፖስጣ ዚተዓሸገ ጽሑፍ ኣብ ገዛና መጺኣ ንሰራሕተኛና ኣረኪባታ ኸይዳ። እታ ሰራሕተኛ ኣነ ካብ ጊዜያዊ ቤት ትምህርቲ ቅዲ-ክዳን ገዛ ምስ ኣተኹ ናይ መርዓ ዕድመ ኣብ መደቀሲኺ ኣቐሚጠልኪ ኣለኹ ትብለኒ። ኣብቲ እዋንቲ ብፍላይ ንመርዓ ኣብ ዝዕደመሉ ዕድመ ስለ ዘይነበርኩ ኣስደሚሙኒ፤ ነታ ደብዳበ  ከፊተ መን ሂቡኪ ኢለ ምስ ሓተትኩዋ፡ ክልተ ኣዋልድ ኢየን፣ ነጸላ ተሸፋፊነን መረጽየን ጸሓይ ጌረን ስለ ዝነበራ ከለሊየን ኣይከኣልኩን በለትኒ። ኣብቲ ጽሑፍ ንኹለን ኣብ ገገዝአን ኬድኪ ኣርእዪየን ዝብል ከኣ ነበሮ። ኣነ’ውን ክፈልጣ ስለ ዝነበረን ንኹለን ኣርኣኹወን። እዛ ሓሳዊት ደራሲት ምዃና ንምግማት ኣየጸገመናን፡ ምኽንያቱ ኣቐዲማ ንኻልኦት ከምኡ ዝዓደለቶም ተዳናጊሮም ናብቲ ዝሓበረቶም ቦታ በቲ ዝወሰንትሎም ዕለትን ሰዓትን ከይዶም ከም ዘቕተለቶም ሰሚዕና ስለ ዝነበርና ኣይተሃመልናን። ንወለድና ምስ ሓበርናዮም ከዓ በብናቶም መንገዲ ከጻርዩዎ ተገደዱ።

ቀጺላ ንመበል ካልኣይ ጊዜ፡ – ንዕነ፡ እንተ ዘይመጺእኽን ክንቀጥለክን ኢናዝብል ኣብ ሓደ ሰለስተ፡ ኣብቲ ካልኣይ ኣርባዕተ፡ ኣብቲ ሳልሳይ ሓሙሽተ ኣስማት ዚሓዘ ሰለስተ ደብዳቤታ ምፍርራሕ ዝመልኦ ኣብ ዚተፈላለየ ገዛውቲ ገዲፋትልና። ኣብቲ እዋንቲ ኣብ ከተማ ብጉዳየይ ክሓልፍ ከሎኹ ምስ ካልኣይታ ኮይና ትርእየኒ’ሞ ብሓደ ቆልዓ ልኢኻ ተጸውዓኒ። መን ኢያ? ኣበይከ ኣላ እንተ በልኩዎ፡  ኣብቲ እንዳ ብርሃነ ሰኮ ትብሃል ኣብ ከባቢ ሲነማ ዳንተ ትርከብ ንእሽቶ ድኳን ኸም ዝኾነ ነገረኒ። ኣብኡ ምስ በጻሕኩ ውጺ ኢለኪ ኣቢኺ እንዲኺ –ኢላ ኢዳ ኣብ ቦርስኣ ምስ ኣእተወት ንቕጽበት ንሳ ምዃና ምስ ፈለጥኩ ተሳናቢደ ኣእወኹ። እቲ ኣብኡ ዝነበረ ሰብ እውን ተሰናበደ፡ ንቕጽበት ወጺአ ሃዲማ ተሸርበት። ከምቲ ናባና ትሰዶ ዝነበረት መፋራርሒ ደብዳበ እናተጠቐመት ካብ ሃብታማት ኤርትራውያን ተጋደልቲ ኢና፡ ገንዘብ ክፈሉ ተባሂልኩም እንዳ በለት ዝኣከበቶ ገንዘብ ኣብ መዓልኣ ብምውዓል ዘይደኸመትሉ ሽሻያ ሰሪዑላ፡ በሊዓ-በሊዓ ክንዲ መንደፍ ኢያ ኮይና ኔራ፤ እቲ ምስ ወለዳ ከላ ከም ድላያ ክትረኽቦ ዘይከኣለት ክዳውንትን፡ ዊግን (ናይ ሓሶት ጸጕሪ) ረኸበት። እቲ ትኽደኖ ዝነበረት ክዳውንቲ ካበይ ኣምጺኣ ትገዝኦ ከምዝነበረት ነቶም ተጋደልቲ ከይተረፈ ይገርሞም ከምዝነብረ ሕጂ ሓበሬታ ረኺበ፤ ምኽንያቱ እቶም ኣብ ኣስመራ ተሰሪዖም ዝሰርሑ ዝነበሩ ንሓደ ሓደ ነገር ሓገዝ ክኾኖም ብተ.ሓ.ኤ ሓሙሽተ ብር ንመዓልቲ ጥራይ ኢዩ ዝውሃቦም ነይሩ።

ድሕሪ ኣብቲ ድኳን ዘጋጠመኒ ስንባደ፡ ንገዛ ከይደ ንወለደይ ክትቀትለኒ ከም ትኽእል ሓቢረዮም፡ ትምህርቲ ከቋርጽ ነገሩኒ። ንኻልኣይ ጊዜ ጥርዓን ክሰዱ እናተዳለዉ፡ እቲ እትፈትዎ ግን ክትረኽቦ ዘይከኣለት ዮውሃንስ ርእሶም ዝተባህለ ኣብ ትሕቲ ማይ ጃሕጃሕ ዝነበረ መናፈሲ ተቐቲሉ ይርከብ። እተን ንፈልጦ ደቂ ኣስመራ ኸኣ ኣብ ቀብሩ ወዓልና። ብድሕሪኡ እዛ ሓሳዊት ደራሲት ተለፎን ደዊላ –ቀቢርኪ ድማ፣ሕጂ ጊደኺ ኢዩ፡ ከተርክብዮ ኢኺ – በለትኒ። እቲ ልክዕ ጊዜ ኣይዝክሮን፡ ግን ኣብቲ ጊዜያት ለምለም ፍሊፕስን ኣስቴር እንዳ ፍዮርን ጃሱስ ተባሂለን ዝተቐትላሉ ጊዜ ኢዩ ነይሩ። ቅድሚ ምቕታለን ክቕተላ ኢየን ተባሂሉ ተወርየ። ጅግንነት ኮይኑ ግዲ ይስምዓ ኔሩ፡ ነተን ትረኽበን ዝነበረት ትነግረን፡ ንሳተን ድማ ተቐቢለን የውርያኦን ኩሉ ሰብ ይሰምዖን ኔሩ።

ካብ ኩሉ ዘሰንበደና፡ ሽዑ እቲ ዮናስ ዝበሃል ነቪ ተቐቲሉ ዝበለቶ ንሳ ኢያ ትፈልጦም’በር፡ ኣነ ዝፈልጦ ነቪ ይኹን ኣምሓራይ ኣይነበረንን። ንሱ ምስ ሞተ ሸውዓተ ደቂ ዕዳጋ ሓሙስ ምስ ተጋደልቲ ርክብ ኣለወን፡ ንሳተን ኢየን ኣቕቲለንኦ እናበለት ኣብ ምልእቲ ኣስመራ ወረ ትዝርግሕ ከምዝነበረት ንሰምዕ። ሸውዓቲአን ብሕማቕ ኣቀታትላ ምስ ተቐትላ፡ ንዓና’ውን ባዕላ ክትቀትለና እንተ ዘይከኣለት ብኣምሓራ ጌራ ከተቕትለና ከም እትኽእል ተረዲኡና፡ ካብኣ ንኽንርሕቕ ግድን ኮይኑ በብወገንና ንኣዲስ ኣበባ ኬድና። ነቶም ሓለፍቲ ተጋድሎ ሓርነት ብኸመይ ተታልሎም ከምዝነበረት ሽዑ ዝፈልጦ ኣይነበረንን። ሕጂ ግን ነዚ ጽሑፍ ንምጽሓፍ ክዳሎ ከሎኹ ብዛዕባኣ ኣፍልጦ ዝነብሮም ሓደ ሓደ ናይ ኣስመራ ስሩዓትን ንጡፋት ፈዳይንን ክረክብ ክኢለ። ብዙሕ ሓበረታ ከኣ ሂቦሙኒ። እንተኾነ እቲ ሓበረታ ብዙሕ ስለ ዝነበረ ጸሚቖ ከቕርቦ ተገዲደ።

ነቶም  ኣብ መጽሓፋ ካልእ ስም ሂባቶም ዘላ ሰለስተ ሰባት (ሓንቲ ጓልን ክልተ ኣወዳትን) በዓል መን ምዃኖም ኣጸቢቐ እፈልጦም ኢየ። ኣብ ጊዜኡ ከኣ ናይ ብሓቂ ኣስማቶም ክውጽእ ኢዩ። ዙፋን ዝበለታ ሓንቲ ካብኦም፡ ኣብ እንዳ ማርያም ትመሃር ዝነበረት ቀያሕ ጽብቕቲ፡ ቅድሚ ንሜዳ ምውጻኣ ብኽፉእ ትጠማመታ ዝነበረት ኢያ። ኣብ መወዳእትኡውን ፓርቲ ኣሎ ምስ ዓርክኺ ከራኽበኪ ኢለ ንሰሓርቲ ኣውጺኣታ ከም እትቕተል እውን ገይራ (እዚ ባዕላ ኣብ መጽሓፋ እትምስክሮን ኣብ ሰሓርቲ ብዝነበሩ ተጋደልቲ ዘራጋገጽክዎን ኢዩ)። ኣቀታትላ ዙፋን ከምቲ ጓል ብርጅዋ ኣብ መጽሓፋ ኣትብሎ ኣይኮነን። ዙፋን ካብቲ ቦታ ተታሒዛትሉ ዝነበረት ክትሃድም ኣይፈተነትን።  ኣብቲ ቦታ ዝነበረት ናይ ኣስመራ ስርዕቲ ከምዝሓበረትኒ ጓል ብርጅዋ ኣረኪባታ ነስመራ ሽዑ ከይወዓለት ከይሓደረት ኢያ ተመሊሳ። ጸላኢ ካብ ኣስመራ ንሰሃርቲ ገጹ ይደፍእ ስለዝነበረ ኣቶም ኣብኡ ዝነበሩ ተጋደልቲ ይቐትልዋ። እቶም ክልተ ኣብ መጽሓፋ ጠቒሳቶም ዘላ ኣወዳት’ውን ከምቲ ናይ ዙፋን ክሲ ጃሱስ ኢዮም ተባሂሎም ንሰሓርቲ ተወሲዶም ዝተቐትሉ ኢዮም።

ጓል ብርጅዋ ነዚ ሕሱር መጽሓፍ ጽሒፋ ስማን ታሪኻን ከተተዓራሪ ዝፈተነት እቶም እኩይ ስራሓ ብቐረባ ዝፈልጡ ኩሎም ሞይቶም ኢላ ስለ ዝኣመነት ኢዩ። እንተኾነ ኩሎም ኣይሞቱን። ኣብቲ መጽሓፋ’ውን እንትርፊ ንሓንቲ ንኻልኦት ብቐረባ ዝፈልጡዋ ክትጠቕሶም ኣይደፈርትን። ንምዃኑ ን ሳባ የውሃንስ፡ ኣልጋነሽ፡ ኣለም መብራህቱ (ነብሳ ይምሓር)፡ ፍረወይኒ ዮውሃንስ፡ ኣድሓነት ጎይትኦም፡ ዓብዱን (ናይ ብሓቂ ስሙ ካልእ ኢዩ) ከምኡውን ኣዳይ ትዕበ ማሕሙድ ምስ ጓለን እንታይ ከምዝገበረቶም ትዝክሮዶ ትኸውን? ከመይ ገይራኸ ክትርስዖ።  እዚኦም ኩሎም ስሩዓት ተ.ሓ.ኤ ዝነበሩ ብጓል ብርጅዋ ተጥቂሞም ዝተእስሩ ኢዮም። ቅድሚ ምእሳሮም ዓብዱ ዋና ገነት ሆተል ንብጾቱ ኣምሪሩ ይዛረቦም። ጓል ብርጅዋ ፈቖድኡ እንዳኸደት ምስ ዓፋንን ምስ ዘይትፈልጦም ተጋሩን ኣብ ኣስመራ ኮይና እንታይ ከምትገብር ብዙሕ ትዛረብ ከምዘላ ይሕብሮም። ነዊሕ ከይጸንሑ’ውን ካብቲ ዝፈርሕዎ ኣይውጹን። ንሳን ኣለም መብራህቱን ካብ ሲነማ ኣስማራ ፊልም ርኤን ክወጻ ከሎዋ ይተሓዛ’ሞ ንግቢ ንመርመራ ይውሰዳ። ኣብኡ ኸኣ ፈላሊዮመን። ኣለም ምልፍላፍ ትኣብዮም። ብርኽቲ ግን ምስ ኣፋራሩሑዋ ከይተሃርመት ንቕጽበት ኢያ ተለፋሊፋ። ንሓድ ተወልደብርሃን ዝብሃል ስሩዕ ተ.ሓ.ኤ ተትሕዞ። ንሱኸኣ ብርቱዕ ማህረምቲ ምስ ተሃርመ ኣብ ዕዳጋ ሓሙስ ዝርከብ ተጋደልቲን ስሩዓትን ዝሕብኡሉ/ዝእከብሉን ዝነበረ ቦታ ይወስዶም’ሞ ንሳባ የውሃንስን ኣልጋነሽን ኣብኡ ይረኽብወን፡ ሒዞመን ከኣ ይኸዱ። ኣብኡ ዝነበረ ናይ ፈዳይን ካላሽናት’ውን ሒዞሞ ይኸዱ። ብድሕሪኡ እቶም ናይ ጸጥታ ሓለፍቲ ንብርኽቲ ሒዞም ኣብ ከተማ ብመኪና ይዛወሩ’ሞ ከም ኣጋጣሚ ንፍረወይኒ ኣብ ግቢ ኣከባቢ ይረኽብዋ። ንስኺ ዲኺ ፍረወይኒ ኢሎም ይሓትዋ እሞ ኣይኮንኩን ኢላ ካልእ ስም ትህቦም፤ እንተኾነ ብርኽቲ ሆየ ፍረወይኒ ኢያ ትብሎም እሞ ኣብ መኪና ኣእቲዮም ይወስዱዋ። ነደይ ትዕበ ማሕሙድን ጓለንን እውን ንሳ ኢያ ኣእሲራተን። እዞም ኩሎም ዘእሰረቶም ብርቱዕ ማህረምትን ስቅያትን ኢዮም ኣሕሊፎም።  ዓብዱ ዋና ገነት ሆተል ከይወዓለ ከይሓደረ ብኽቱር ማህረምቲ ይመውት።

ብርኽቲ ኣብ ግቢ ከላ ንኣለም ሓቁ ንገሪዮም ምኽንያቱ ፍረወይኒ ኢያ ንኹልና ዘእሰረትና ትብላ እሞ፡ ኣለም ከኣ ሓቂ መሲሉዋ ትነግሮም (ኣብ መጽሓፋ ግን ኣነን ክልኤይተይን ንዓኣ ንኣለምን ከምዘእሰርክወን ትሕብር)። ጓል ብርጅዋ ኣብ ቤት ማእሰርቲ ከላ ሓሚመ እንዳበለት ነቶም ዝኣሰሩዋ ምስ ኣሸገረቶም ካብ ግቢ ናብ 35ኛ ሆስፒታል ይወስድዋ። ኣብ 35ኛ’ውን ንቑሩብ መዓልታት ኣብኡ ከምዝተራእየትን ማህረምቲ ከም ዘይነበራን ኢዮም ዝዛረቡ። ጓል ብርጅዋ እቲ ኣብ መጽሓፋ ጺሒፋቶ ዘላ ንመስኮት ሆስፒታል 35ኛ ብመብልዒ ማንካ ፍሒረ ብምፍራስ ካብ ቤት ማእሰርቲ ኣምሊጠ ዝበለቶ ጽውጽዋይ (ተዋስኦ) ጥራሕ ኢዩ ክብሃል ዝኽእል። ኣወጻጽኣኣ ብዙሕ ፍሉጥ እኳ እንተዘይኮነ እቶም ኩሎም ዘዛረብኩዎም ግን ናይ ኣወጻጽኣኣ ጉዳይ ክልተ ርእይቶ ነይርዎም። ገሊኦም ምስቲ ዝሕልዋ ዝነበረ ሓደ ዘብዔኛ (ዋርዲያ) ምሕዝነት (ስጋዊ ርክበ) ጌራ ከም ዝወጸት ይሕብሩ፡ ገሊኦም ከኣ ብዙሓት ስሩዓት ስለ ዘረከበቶም ከም ካሕሳ ብናጻ ከም ዝለቐቕዋ ይሕብሩ።

ካብ ቤት ማእሰርቲ ምስ ወጸት ነዊሕ ከይጸንሐት ናብ ኣደይ ኣብርሃት ኣዲኣ ንፍረወይኒ ከምኡውን ስርዕቲ ህ.ግ. ዝነበራ ትኸይድ እሞ በጃኽን ተጋደልቲ ረኺብክን ኣፋንዋኒ ትብለን። መጀመሪያ ኣይኣመናኣን፡ ደሓር ግን ኣባላት ተ.ሓ.ኤ ረኺበን የፋንውኣ። ጓለን ብብርኽቲ ከምዝ ተኣስረት ኣይፈለጣን ነይረን እምበር ኣሽንኳይዶ ክትሓባበርኣ ንሜዳ ምውጻእ ኣብ ቤት ማእሰርቲ ከእትውኣ ኣይምጸልኣን። ወሸለ ገይረናኦ።

aseye.asena@gmail.com

Review overview
38 COMMENTS
  • ahmed saleh January 10, 2014

    If you have other witnesses who can collaborate with your accusation , it needs
    a thorough investigation . It is very serious matter when we speak about civilian
    killings .

  • John January 10, 2014

    gual Langano,

    You are stupid. That is all I can say.

  • SAVING YOUNG ERITREANS January 10, 2014

    ክብርቲ ጓል ላንጋኖ፣

    እዛ ትብልያ ጓል ኣይፈልጣን ፣ነታ ¨ ሸውዓተ ደቂ ዕዳጋ ሓሙስ ምስ ተጋደልቲ ርክብ ኣለወን፡ ንሳተን ኢየን ኣቕቲለንኦ እናበለት ኣብ ምልእቲ ኣስመራ ወረ ት ዝርግሕ ከምዝነበረት ንሰምዕ። ሸውዓቲአን ብሕማቕ ኣቀታትላ ምስ ተቐትላ፡¨ዝበልክየን ደቂ ኣንስትዮ ግን ንኣልፎሮማዮ ቅድሚ ምግዓዝና ወዲ ዕዳጋ ሓሙስ ስለ ዝነበርኩ እተን ብኽፉእ ዝተቐትላ ይዝክረን እየ።ብዙሕ ኣስካሕኪሔ።
    ብዝኾነ ሓደ ናይ ቀረባ ዘመደይ ድማ ብሓደ ሓሳዊ ስሩዕ ጀብሃ ዝነበረ ናይ ሓሶት ጠቐነ ስለ ዝበጽሖ ከይተቐትለ ከሎ በታ ዝበልዎ ኣብ ዓዲ ቢዴል ድዩ ዓዲ ሽማግለ ኣይዝክሮን ከይዱ ምስቶም ተጋደልቲ ጀብሃ ተራኺቡ ሽሙ ¨ኣጽርዩ¨፣ምንም እኳ ኣነ ብመጠኑ ናይ ጀብሃ ጽልዋ እንተነበረኒ ፣እቲ ነገር ገድሊ ዘይኮነ ሽፍትነትን ወረበላነትን ፣መውጽእ ሕነ ብማሕረስን ብኣሞረን ዝጸላእካዮምን ዝቐናእካሎምን ምዃኑ ናይ ምስጢር ኣደባባይ እዩ።ሽም ይመርሕ ጥዋፍ የብርህ ዝብሃል ኣብ ኤርትራ ኣይሰርሕንእዩ ።ሽሞም ተጋደልቲ ስርሖም ግን ሸፋቱ እዮም ኔሮም።¨ክርእይዎ ዝጸልእዎስ ምስ ሞትኩ የሩሳሌም ወሲድኩም ቅበሩኒ¨ከም ዝበለ ድማ ፣ብሽፍትነቶም ዘጥፍእዎ ክቡር ሂወት ከይኣኽሎም ድማ ሕጂ ናይቶም ዝሞቱ ሸፋቱ ብጾቶም ____ሕድሪ ስዉኣት ከይትርስዕ እናበሉ ነዚ ሓድሽ ትውልዲ ከደናግርዎ ይፍትኑ ኣለዉ።ውጽኢት ሽፍትነቶም መንእሰያት ኣወዳትን ኣዋልድን ኤርትራውያን ብበደዊን ክዕመጹ ከለዉ ንሶም ኣብ ጀርመን ሄይንኬን ሰትዮም ደቂሶም ይሓድሩ ኣለዉ።ምንም እኳ ናይ ሙዳዳ ሻዕብያ ወረበላነት ተወዳዳሪ እንተዘይብሉ እውን፣እቶም ጀብሃ እውን ናይ ሸፋቱ ጠባይ ዝነበሮም ቀተልቲ እዮም ።

    ዕንወት ንሸፋቱን መራሕቶምን
    ልብን ምስትውዓልን ንመንእሰያት ኤርትራ

    • Kalighe January 12, 2014

      “።ሽሞም ተጋደልቲ ስርሖም ግን ሸፋቱ እዮም ኔሮም።¨”

      SAVING YOUNG ERITREANS

      Are you Eritrean ?

  • ahmed saleh January 11, 2014

    Do not forget that bad apples exist among societies . When we remind ourselves to the martyred promise (hidri sewuatna ) has
    to do with understanding of the human sacrifices and the vicious events they endured for the sake of country to bring independence .
    The young generation are not stupid to sell out their older brothers/sisters who paid their life at young age . Be a man like them
    to fight the oppressors inside the country than depending on others to sacrifice for your well being the same as usual expectations .

    • Events January 11, 2014

      Ahmed

      I know you are an ex tegadalay & have painful memory of “hidri suwuat”….and I understand where you are coming from .the suwuat may have shed their blood for a principle they believed or were forcibly recruited,however we the eritrean civilians have not gained anything from these suwuat..to the contrary I wish they stayed home and let people live.
      Although I was supporting the gedli ,in hindsight it was a waste of life .I have to agree withn sye.

  • theland January 11, 2014

    The title of this article has derogatory remarks so Assenna must not allow articles which vilify other people or authors, So it should be removed from your site.
    The writer should address his feedback in a constructive way..

    Thanks

    • Tesfit January 11, 2014

      May be she is right – we don’t know, do we?
      People who write using their real names do not bother me.. It is when they attack people hiding behind nick- names that I have big problem with. One example is the person(s) who regularly write(s) about “egele menyu” ( like Wedi Vacaro menyu” – the latest victim of character assasination). Those are the kind of people we shoul go after.

  • Belay Tewlede January 11, 2014

    If there are other people who can corroborate this information, it must be made public and the culprit must be accountable. By the way where does this lady live???

  • Teclesenbet January 11, 2014

    Very interesting!
    Hopefully, GualB. will justify herself and tell facts on the fate and death of all those names Brieckti mentioned. It doesn’t seem that those persons and their fates are fakes.
    Besides, I know that GualB. was in the security department of ELF in Hamasien.I am really dumbfounded, especially as I was in the ELF and inter alia in the security dep. of the organization.

  • Truly Truly i say to you January 11, 2014

    I do not understand why most of you outraged with the article! Are you may involved with story the lady narrating, or may you have with another similar story involved that you do not like to be exposed? In my view the woman she is not talking without a reason. May to most of you it seems what she narrating is not politic, but private issue. No! No! No! from the beginning, i didnt understand like that, i guessed as it could be a serious issue only. Do not tell me in liberation time many people as not executed with unknown reasons. Even if not in politic reasons, if someone death exposes we have to concern about, and appreciate the person who exposing. Because it should be all citizens obligation. But the point it should be a true story and should supported with true evidence and witnesses. otherwise if the telling any accusation if found not truth , believe me it will be more dangerous to the person who brought a lie defaming. Because baseless accusation and defaming someone is considers like murder. So, first before judge the book in its cover let finish the woman, what she likes to tell. The only i discomfort with all this situation, not because the theme has not value, but because it is not timely or priority theme it is only. Actually i also criticized others, because instead focusing at dictator how the way to be toppled , because some start narrating about during liberation time Isayas assassinating intellectuals (Menkae), even this political issue it be because not timely it was i discomforted. So if you have ear about Menka story to listen, you have no reason to criticize the woman or Assena for hosting this issue. But if your critic was be this issue is not timely, i may agree with you. But i tell you the woman has truth. This time the most die hard Isayas supporters are people with similar criminal history background are. This is why just to cover up their past crime and to be buried unknown when someone against the regime speaks hear they turned wild.
    By the way do you know these God´s order?
    “Who ever kills someone, or let or order someone to kill another, is to be put in death. (Exodus,21; 12)
    and this two of from 10 God´s commandments?
    “Do not commit murder!”
    “Do not accuse anyone falsely!” (Exodus 5, 17,and 20)

  • romay January 11, 2014

    What is this madness? Why is Assenna entertaining stupid individuals such as Gual Langano?

  • Teclesenbet January 11, 2014

    ይቕሬታ! ለካስ ጓል-ቡርጅዋን ብርኽትን’ሲ ሓንቲ-ሰብ’ያ ትኸውን ዘላ።
    Please reread my comment replacing “Brieckti” by Tsigheweini (alias Gual-Langhanno)
    Again sorry for the inconvenience.

1 2 3 4

POST A COMMENT