Visit the new AsenaTv Website

https://asenatv.com

ብዛዕባ “ንፖለቲካዊ መላጸ ዝሰዓረ ፖለቲካዊ ብልሒ ጀነራል ስብሓት”

ብዛዕባ “ንፖለቲካዊ መላጸ ዝሰዓረ ፖለቲካዊ ብልሒ ጀነራል ስብሓት”  ። 09.04.2015፡ መናፍሕ ሓሙስ ጽግቦ! ዮናስ፡ መጀመርታ ምስ ስድራኻን ብጮትካን ርሑስ ፋሲካ ይኩነልካ። ቀጺለ ከምቲ ዝበልካዩ ክኸውን ምእንቲ፡ ከይሳብኩዎ ንመሳቱኻ ናብናይ ኣናብባ ሃል ወሳ ይድቕድቖም እነኹ። 2ይ ክፋል “መናፍሕ

ብዛዕባ “ንፖለቲካዊ መላጸ ዝሰዓረ ፖለቲካዊ ብልሒ ጀነራል ስብሓት”  ። 09.04.2015፡

መናፍሕ ሓሙስ ጽግቦ!

ዮናስ፡ መጀመርታ ምስ ስድራኻን ብጮትካን ርሑስ ፋሲካ ይኩነልካ። ቀጺለ ከምቲ ዝበልካዩ ክኸውን ምእንቲ፡ ከይሳብኩዎ ንመሳቱኻ ናብናይ ኣናብባ ሃል ወሳ ይድቕድቖም እነኹ። 2ይ ክፋል “መናፍሕ ሓምስ ጽግቦ” ድሮ ወጺኣ ኣላ። ቁምነገር ጥራይ ይረኸቦ’ምበር ንድሕሪት ተመሊሰ ድማ ነታ ቀዳመይቲ እነኹ እሰዳ። ሰናይ ንባብ!!

መናፍሕ ሓሙስ ጽግቦ!  1ይ ክፋል።

ሎሚ ናይ 71/2 ሰባት ሕቶታት ኢየ ክምልስ ክፍትን። ሸውዓተኹም ብዛዕባ እዛ ኣርእስቲ፡ ብዛዕባ ዘመናዊ መንእሰይ፡ ብዛዕባ “ኢቲዮጲያ ንኤርትራ ኣይገዝኣታን” ተባሂሉ ዝተለጠፈ ናይ ኣቶ ሙሉወርቅ ርኢቶ፡ ዝኣመሰሉ ሓሳባት ኣብ ናይሸውዓተኹም ሕቶታት ተሰዂዐን ኣለዋ። እቲ ፍ ርቂ ሰብ ዝጸብጸብኩዎ፡ ክንዲ ሰብ ስለዘይመልአ፡ ማለት ወዲ-ተባዕታይ ወይ ጓለ-ንስተይቲ ብዘይምዃን ኣበሃህላኡ’ውን ኩ ላዊ ስለዝመሰለኒ ብዛዕባ መሲሉ ዝሓድር ምዝራብ ንማንም ስለዘይጠቅም ኢየ ብፍሉይነት ርእየዮ። ካብኩሉ “ንስኻ መን ኢ ኻ”? እናበለ እናኣፈራርሃኒ ጉድ ረኺበ። ብዝኾነ ከምኣድላይነቱ ክብሎ ይኸውን ኢየ።

ግና መንእሰይ ዮናስ ሓደራኻ ናብ ኣፍ በላዕተኛ ከይትሩቕሩቐኒ! ማለተይ ኣብቲ ፋይልካ ምስከፈትኩስ ምስሊ ክቡር ፕረሲደንትና ሰቒልካ ተዓዘብኩ’ሞ ማለትካ ኣይተረዳእኩዎን። ብዛዕባ ንፖለቲካዊ መላ ጸ ዝሰዓረ ካብ ኣልዓልና ድማ ምስሊ ጀነራል ስብሓት ኣንጠልጢልካ ልበይ ከይትመልሓኒ፡ ወይ ሽላ ከይተብላዓኒ፡ ወሰን ከ ይተሕድረኒ፡ ሓደራኻ!! ኪርኪርኪር…

“ጀነራል ስብሓት” እንተኢለ ኣይትቀየም። ምኽንያቱ ንሱ ብርግጽ ጀነራል ኢዩ። እንተዘይኢለ’ውን ኣይትቀየም። ምኽንያቱ ና ይ ሽዑ ስብሓት ከምዚ ናይ ንስኻትኩም ብጀነራል ጥራይ ትፈልጥዎ ከይመስለካ። ኣነ ኣቦኻ ንዕዑ ጥርሑ’የ ዝፈልጦ። ‘ኳድ ኣ እቲ ገላብ ኣእዛኑ ምስቲ ጓህማም ኣስናኑ፡ ጸጉሩን ኩሉኡን ቅምጥ ኢሉ ከምዛ ሕጂ ይረኣየኒ። ስለዝራአየኒ ቅድሚ ብከዋኽ ብቲ ጀነራልነቱ፡ ብኣዚዩ ወዳብነቱ ኢየ ዝፈልጦ። ሽዑ ስብሓት ንሓንቲ ፉሕፉሕ ትብል ረሳን ዓዲ ኣኪቡ በቲ ሎሚ ‘ንመላ ጸ ዝስዕር’ ትብልዎ ዘለኹም ፖለቲካኡ ነታ ዓዲ ብሂወታ እንከላ ቀቲልዋ ይኸይድ ነበረ። ኣብ ካልኣይ መዓልቱ ተመሊሱ ነ ታ ዝገነዛ ዓዲ ትንፋስ ሰዂዑ ባልባል ከምትብልን ተጠርኒፋ ሳሕላ ክትድቕደቕ ከምትብገስን ይገብራ’ሞ፡ ብክንደይ ሰሓቦ ጉ ተቶ፡ ብጉዳም ፍልሕልሕ ብገዛእ ሸምግልነቱ ገሊኦም ብበረኻ፡ ገሊኦም ብዓዲ ንውድቦም ንህ.ግምባር ክውፈዩ ከምዘለዎም ኣወሃሂድዎም ዝኸይድ ተራን ለንቀይለንቀይ ዝብል ክኢላን ስብሓት ኤፍሬም ኢየ ኣነ ክንዳኻትኩም እንከለኹ ዝፈልጦ። ስለ ኡ ሎሚ ንሱ “ምስአን ኣይከውን ብዘይብአን ኣይከውን” ክብለኩም እንከሎ መብዛሕትኹም እቲ ሕንቅል-ሕንቅሊተዩ ከይተ ረዳኣኩም ብዘይ መፍትሒ ሽግር፡ ጥራይ ንፖለቲካ መላጸ ከምዝሰዓረ ይመስለኩም ይኸውን።

ከምኡድማ ንኢሳይያስ ኣፈወርቂ “ፕረሲደንት” ስለዘይበልኩዎ እንተኾሪኻ ተጋጊኻ። እንተበልኩዎ ድማ ሓቀይ። ንሱ ክቡር ፕረሲደንት፡ ሃገርና ናጻ ሃገር፡ ባንዴራና ባንዴራ ሃገር….. ስለዝኾነ፡ ሃገርና፡ መንግስትናን ባንዴራናን ምስንፈቱ ኢና ምእንታ ኣ ንቃለስ። ምቕያር እንተኣድልዩ ቅድም’ሞ ምስ ህዝቢ ንራኸብ ሽዑ ኩሉ ክኸውን ኢዩ። እዚ ፍቐዶኡ ተበቲኑ ዘሎ ስደተኛ ‘ኮ ኣፍህዝቢ’ምበር ወኪል ህዝቢ ክኸውን ኣይክእል ኢዩ። እንተሓሰብካዮኸ ከመይቢሉ? ኣብ ኣመሪካ ዘሎ ኣመሪካዊ ደሞክ ራሲ፡ ኣብ ዓዲ እንግሊዝ ዝነብር እንግሊዛዊ ደሞክራሲ፡ ከምኡ እቲ ጀርመናዊ፡ ስዊደናዊ ኣውስትራሊያዊ ….. ደሞክራሲታ ት ክምነ ዝውዕልሲ ብከመይ ንህዝቢ ወኪሉ ንኤርትራዊ ዲሞክራሲ ይሓልም????? እንተዝኸውንስ ምኾነ ማለተይ’የ።

ዝኾነ ኮይኑ ህሉዊ ኩነታትና ክሳብ ግዚኡ ተጸዊጉ ይርእየና እንሀ። ሓቁድማ። ክሳብ መዓስከ ብግዚያዊነት ይንበር? ከምቲ ትርእዮ ዘለኻ ብ”ግዚያውነት” ኢና ተዋሒጥና ዘለና። ግዜያዊት ሃገር፡ ግዚያዊ መንግስቲ፡ ግዚያዊት ቅዋም ግዜያዊት ድማ መታወቅያ ኪርኪርኪር…..

ግዚያዊነት እናተጸበና ህዝቢ በሪሱ ሃገር ባዲማ። ኣለና’ምበር ናበይኬድና” ይብልኣሎ ስብሓት ገዛውትና ክዓኑ እንከሎ ግዲ ዘይነበረ ኮይኑ። በል’ስከ ዕንወት ገዛውትስ በየናይ ሞራላዊ መዐቀኒኡ ኢዩ ቅቡል ኮይኑ እናራአዩ ርእሶም ኣድኒኖም?

ሎሚ ወያ ዘመናዊት መታወቅያ ምስ ዕንወት ኣባይቲ እናተቐዳደመት ትመጽእ ኣላ ኢሎማ። ግናከኣ ብስለ ናይሓዋሩነታ ኣርባ ዕተ ወለዶ ምጽብጻብ’ውን የድልያ ተባሂሉ ኣሎ። ንነገሩ ምጽብጻብ ወለዶ ስራሕ ዓዲዶ ከይኮነ መንግስቲ ንምንታይ ኣድልይ ዎ? ዶስ ከምታናይ ሳሕል ብጥበብ መዝገብ ምስጢር ቀቀሊዑ ደቀባት ዝገለለ፡ ሎሚ’ውን ሕብራውያን ኣድልየሞ? እንድዒ!!

ኦይ! እንድዒ’ወ ወደይ። ከምቲ ናይቅድም ብታሕቲ ታሕቲ ነታ ነባሪት መታወቅያስ ክንደይ ኢቲዮጲያውያን ኮን ክዕድሉዋ ተዳልዩ ይህሉ? ሽዑ ብዘይስኽፍታ ረፈረንዱም ይገብሩ፡ ሽዑ ድምጺ ኣንድነት ይዕብልል፡ ሽዑ ኢሳይያስ መራሒ ክልተ ሕ ቡራት ሃገራት ይምረጽ፡ ሽዑ…ኪርኪርኪር…… ኢሱ ብልሓተኛ!!!!!!

እንታይ’ሞ ይገበር፡ ጎጃም ብጎጃማ ከምዝገጠመቶስ ውጩ ካብኣቕበጸ ሓንቲ መዓልቲ ወዮም ተረፍ-መረፍ የቃልሑልና ይኾ ኑ። ክሳብ ዝኾነ ዝኸውን ንስኻ ጥራይ ዘይኮንካስ ኩሉኹም መንእሰያት ኣነ ንስብሓት “ጀነራል” እንተዘይበልኩዎ ካልእ ማለ ተይ መሲልኩም ዘረባ ኣስሊኹኩም ከይተኾርዩለይ ሓደራኹም። ኣውራ ንፕረሲደንት ኢሳይያስ። ንሱ ኣዝዩ ተቐያሚ ኢዩ እ ሰምዕ። “ከምዛ ናይ ጎብየ ዘድቢ ነኻሲ” ይብልዎ። ኣነድማ ከምዛ ናይ ገመል ቂምተኛ” ይመስለኒ ኣሎ። ጎብየዶ ገመል ዝያዳ ይቕየም? መኖምከ ዝያዳ ይስርምዶስ ኣብ ኩሪፎም ኣየውዕለና። ኪርኪርኪር…….

ከምኡ ምዃኑ ዘዝፈለጠ ጎጎራሑ ኣብቲ መናድቕ ገዝኡ ተሰቒሉ ዘዝነበረ ማዕረ-ቁመት ኣሳእል ናይእኒ ኣቡነ-ኣረጋውታት ኣኣ ውሪዱ ማዕረ-ቁመት ኣሳእል ኢሱ ሰቒሉ ክድቅስን ክትስእን “ብሳላኻ ሃሪሰ፡ ብሳላኻድማ ተንሲአ፡ ኣንታ ክቡር መልኣኸይ፡ ኣደቂስካ ካብ ኣተንሳእካኒ፡ ብሰላም ድማ ኣውዕለኒ፡ ገፊፍካ ገፋፊፍካ ንታዕሊም ከይተስትኾኒ ጎይታይ ምዓረይ”!! ይብል ኣ ሎ ኢለሞ መንእሰያት ዓርቢ ሓርነት። ከምኡታት ክበዝሕ-ክበዝሕሲ ኢሱ ድማ ሎሚስ ምስሰብ ምንቛት ትርጉም ስለዝሰኣነ ሉ ከተማ ገዲፍዎ ክሽቅል ዓዲ ሃሎ ይውዕል ከምዘሎ ይውረ በልኹም። ንስኻኸ ካልእ ምሽጥር ኢሳይያስዶ ተራእይካሓቀይ!!

ንኺድ ጥራይ! ንኺድ’ሞ። ክንከይድ ክንከይድ ዝኸፍአ ‘ቀናእ’ ምዃኑ ክዕለል ክጸንሓና ኢዩ። ክሳብ በዚ ናይ ሎሚቅነ ኣምል ኾ እምነት የሱስ ክርስቶስ ክቱር’ዩ ዝቀንእ ይብሉና’ቶም ናይ ውሽጡ ዝፈልጡ። ብክርስቶስ ይቀንእ ግን ብከምታ ኣብ መስቀ ል ስቕለት የሱስ ዝዓይነታ ተወፋይነት፡ ወይ ከምዛ ናይ ሳዳም ኣተሓናናቕ ዝዓይነታ ጸወታ ዘይብላ! መቸም እኒኣሰና ሞቱ ከ ምዘብህጎም ተራእዮምሲ ኣብ ቀይሕ መዝገብ ከምተደቕደቑ ተወርዩ ኣሎ። ኢሱግና መይቱ ዝትስእ ሓርበኛ መራሒ ምዃኑ ኣ መስኪሩ ኢዩ። ክንደይ መንእሰያት ኢኩምከ ፕረሲደንትና መይቱ ክትንስእ ትጽልዩሉ? ዶስ… ኣይመውትንግዲ ኪርኪርኪር…..

እሞ ግዜ ዕርገት ካብሃለና ከምኣ እንተፈሪህዋድኣ ከመይቢሉ ክዓርግ? ኢሱ’ኮ ንሰብድኣ የዐሹ’ምበር ንርሱስ ጎራሕ ኢዩ። ክዓ ርግ ክብል ክፍለጥ ኣይፈቱን። ካብኡ ዝነቐለ ብስም ‘ኣብ ጎረቤትና ሰላም እንተዘይሰፊኑ’… ሃገርና ይድኩዓ ኣሎ። ከምፍልስፍ ናኡ ጎረቤትና እንተ መይቋ ሃገርና ክትፈልሕ ኣለዋ። ጎረቤትና እንተረሲና ድማ ሃገርና ክትነድድ ኣለዋ። መታን ታርጌት ከይን ኸውን’ዩ’ቲ ፍልስፍና። ሓቁ፡ ኩላ ትትረፎ ክቡር ፕረሲደንትና ካላእ ትምቶ መይቱ ዲዩ ዝመውት! መንግስተ-ሰማይሲ መን ዶ ርእይዋ ኢዩ? ‘ታይገደሶ ኣብፈተና ዝኣቱ። እዚኩሉ ምህርቲ ወርቂ ብሻ ጠንጢኑስ ሰማየሰማያት ክምነ። ኪርኪርኪር…….

ኦይ! በሉ ኣነ ሓደ ካብቶም ተሪፈሞ ዘለዉ ምዃነይ ከይተዘክርዎ በጃኹም፡ ሓደራኹም፡ ምእንተ-ንእስነትኩም። ኣነ ከምኡታ ት ክዝክር እንከለኹ ክፍኣት፡ ክድዓት፡ ጥልመት.. ናይዞም ንዓኹም ፍቱዋት ፈተውትኹም ዝመስልኹም ኢዩ ዝረኣየኒ። ኣነ ሞት ናይቲ ኣውያቱ ዘይስማዕ ናይ በረኻ ቤት-ማእሰርቶምን ምስጢር ናይቲ ስዉር መቓብርን ኢዩ ዝራኣየኒ። እሞ ከምገለ እ ንተድኣ ኣቃሊዕክሙኒ ልበይ ብፍርሂ ተፈጊኣ ሓሞተይ ብቴኖ-ጃሎን ጥራይ ዘይኮነ ኩሉ ጨጎራይ ብጀሪካናትን ፍስቶታትን ማይ ተቐጢነ ብውጽኣት እንታይ ክትርእዩለይ። ነገር ኣመና ካብመረረ ግና እቲ ኣማውታውን’ኮ መልክዕ ኣለዎ። ቅብጸት ብ ቅብጸቱ ንምንባር’ውን ምቕባጹ ተመራጺ ኢዩ። ከምዚ ናይ ወዲ ዓሊ፡ ከምዚ ናይ መኹስኻ ዮናስ ሽመንዲ ማለተይ ኢየ።

ነዚ ከምዚ ዝኣመሰለ መስዋእትታት መቸም በረኸት መንግስተኣብ ደሪፍሉ ክኸውን ኣለዎ። በቲ ወናም ድምጹ፡ ቀይሕ ቃላ ቱን ብዓውታን “’ታይ ዝኸውን ምንባር” ክብል ደሪፍሎም ክኸውን ኣለዎ። እንተዘይደሪፍሎም ሕጂ’ውን ማይ ኣይሓለፎን።

እንተብወገነይ ሎሚ ከኣ ከምቲ ቀደሞም ከቋሽሹኒ እንተምዒርዎም፡ ወዲኣይተስ እቲ ከዋኽብቲ ባዕለይ ኣብ መንኮበይ ክረብ ቦ ‘ታይ የጸግመኒ፡ እምበርከ ንኢሱ ወይዘሮ በራድ ካብወለድኦ ኣነኸ ዝወለደትኒ ኣደ የብለይን ዲየ ዝሕልሕል ዝብል?

ዮናስ! ወይ ከምታ ቀደምካ በታ ኣፍደገይ ኣቲኻ ኣብደኒ። ወይድማ መመሊሰ ከጉርዕ ሕደገንን ኣይትቀልቀለንን። ኣነ ንክልቲ አን ድሉው ኣለኹ። ንስኻን መሳቱኻ ከምእኒ EYSCን እቶም ካልኦት መንእሰያትንከ እንታይ ትሓስቡ? ኣንቱም ፍቐዶ ከተማ ታት ተተመኹሊኹም እናተኣከብኩም ከምኣብ ባሕሪ ዝሃጥም ኣንበጣ መውደቒኹም ከየጣለልኩም ትረግፉ ዘለኹም መንእ ሰያት YPFDJከ እንታይ ትብሉ? በታ ናይ የማነኹም ብጫ ድቢዛኹም ዘይሰለጠኩምሲ ሎሚድማ ብሰማያዊ ድቢዛ ምቕልቃ ልኩም እንታይ ከተስልጡ? ወይ ዓገበ-ሕልፈት! በሉ ሰማያዊት ሕብሪ’ውን ዋና ኣለዋ። ንሳስ ናይ ህዝቢ ኤርትራ ኢያ’ሞ ቅበ ጹዋ። እቶም ኣከብትኹምከ ብርግጽ ወከልትኹም ድዮም? ንዓኻ ኢየ ዮናስ እንታይ ከምትብል መልስኻ ክጽበ ኢየ።

ንሎሚ ናይ ስብሓተ-ኢሳይያስ ይጽናሓልና፡ ናብታ ሕቶ መንእሰያት ንመለስ።

ርሑስ ፋሲካ ንህዝብናን ሃገርናን።

ኣቦኻ ጎደፋ።

መናፍሕ ሓሙስ ጽግቦ!  2ይ ክፋል። 

aseye.asena@gmail.com

Review overview
26 COMMENTS
  • Weyo April 11, 2015

    ኣንታ እዚ ገድሊ ብሓቂ ናጽነት ኣልቢሱ ሓርነታዊ መሰላት ምሂሩና እባ እዩ። ኣዋእ ድሕሪ ናይ ሱሳ ዓመት ሰውራ ደኣ እዚ እኳ ክውሕደና።

    ከምዚ ዝበለ ረቂቕ ጽሑፍ እሞ ኸኣ ካርካር ኣቢሉ ዘስሕቕ። ዓሽ! ሰውራ ማለት ከምዚ ናይ ኣል-ድዋለት ኤሪትያናን ኣል-ሑርያናን እዩ።
    እዛ ‘ጎጃም” ዝበላ ግና ኣይተረደኣትንን፣ እንታይ ማለት እያ? ኣቶ ወልደኣብ ወልደማርያም ካብ ኣኽሱም፣ ኣይተ ኣብደልቃዲር ካቢረ እውን ካብ ወሎ ዶ ኣይኮኑን? እንታይ ሓዲሽ ነገር ሎሚ ተረኽበ?

    መቸም ኣነ ዓሊ ዓብዱ ዮኑስ፣ ኣበይ እዩ ዓዱ ኢለ ኣይሓተትኩን ? ተጋዳላይን ሚኒስተርን ምንባሩ ጥራይ እየ ዝፈልጥ።

    ዋእ እዚኣስ ሱሳ ኣላታ።

    • anti-higdef April 12, 2015

      ኣይተ ኣብደልቃዲር ካቢረ እውን ካብ ወሎ ዶ ኣይኮኑን? 

      Weyo aka Teclay

      Kebire is an Afar from Bori about 25 km from Massawa. His mother was an indigenous Jeberti.
      Ato Welwel was more Eritrean than people like you who sing “Ethiopia is great” day and night.
      These are the facts. Stop cooking them up to fit your purpose.

      • AHMED SALEH April 12, 2015

        Stop policisizing Kebire , Welwel and others patriot grandfathers who were
        forgotten for so long to use them at this moment for your hypocritical believes
        after failed attempts of dominance .
        Do we show concern to Afar people others causes when they need us . The
        answer is no , so no need for fake love to hit your suspicious target . Take care
        your own house problems before you extend helping hand to neighbors .

  • sam April 11, 2015

    am lost . . .please write it in a simple sentence . . .

    • rezen April 12, 2015

      I fully agree with Sam’s observation. I want to understand the Article, but I couldn’t.
      The first principle of writing is to “communicate” i.e. to impart a message to the reader; and if that fails, then the writer fails — NOT the reader.

      • Simon G. April 12, 2015

        Godefa’s writings are full of satire. This guy could get either A+ or F on his articles, depending on the professor.
        He is on the genius side and he may sounds off to many. Above all, prof. rezen should dtect some kind of sarcasm.
        One big thing missing here is, who the heck is Yonas?

      • Wedi Keren April 12, 2015

        you dummy, you could not understand it and you failed. Is there a surprise here? I do not and will not forget your fe days posting.

        It is because people like that our country is in the shape it is in. I will keep an eye for your future comments.

  • Berhe Tensea April 11, 2015

    This ugly general, the most coward of all. He is a general in name only, He gets frozen from time to time
    as the result of few drinks and then acting as a man.
    He and other duskulat officials will be dumped in the dust bin of history.
    He has seen thousands of martyrs, passing for the sake of their people, and on his capacity he was supposed to take action to serve and protect the people.
    He is a failure and meaningless.

  • Tes April 12, 2015

    Sorry I don’t get it. Has nothing in it. When you see Sibhat what come to mind is a coward person, subhuman. Calling general kkkk anyway please come back with better article as previous ones

  • adom April 12, 2015

    Assenna, Please proof read your essay before posting, you share the responsibility of whoever writes poorly or in haste

  • teddy April 12, 2015

    nay behaki zekurien zehebinin xhuf des eluka tenbibo så mis milue akbrot kexilo godefa

  • Zere April 12, 2015

    It is not where from is a person but what is his role in the Eritrean Struggle for freedom.

    A man from Nefasit, Embatkala, Donolo, Geza tanika Asmara, Geza Wereket Keren, and Agordat are from Gojam and Tigray origin; that goes back hundred years. Thus one can not say they are not Eritreans. Seyoum Alemayohu is from Gojam grown in Nefasit; no one did like Seyoum in Eritrean history for Eritreans. He built Clinic-School-Church-Residence for teachers in Nefasit. Thus he is Eritrean.
    But the Ethiopian politics is aimed to make separations among Eritreans.

  • Kilo April 12, 2015

    “A man from Nefasit, Embatkala, Donolo, Geza tanika Asmara, Geza Wereket Keren, and Agordat are from Gojam and Tigray origin; that goes back hundred years. Thus one can not say they are not Eritreans. Seyoum Alemayohu is from Gojam grown in Nefasit; no one did like Seyoum in Eritrean history for Eritreans. He built Clinic-School-Church-Residence for teachers in Nefasit. Thus he is Eritrean.
    But the Ethiopian politics is aimed to make separations among Eritreans.

    Zere

    Anyone who served an Eritrean cause is Eritrean. If he/she was born in Eritrea, he/she has God given right to be Eritrean, as long as one loves the country. That said, people need to know who are their leaders. Iseyas and his grou profiled Tegadelti to know who is who, and used the information to consolidate their power. While Tegadalay was forbidden to ask even his close friends from where they were coming, the secret political party leaders used the information gathered officially and stored in archives to identify people.
    The problem is not that people like Iseyas were originally from Tigray or Ethiopia, the problem is they have been acting like enemies of Eritrea while claiming to be more Eritrean than its indigenous people.

  • Gezae April 12, 2015

    ONE OF THE COURAGIUOSE LIBERATORS, THE GENERAL OF GENERALS FULL FOUR STAR GENERAL.

  • Weyo April 12, 2015

    ኣይተ ዘርኤ፤ ሓቕኻ ኢኻ። ንሰባት ብሰናይ ተግባሮም እምበር፣ ብመበቆል ዓዶም ክንፈርዶም ኣይግባእን። ንኣብነት ካብዞም ብ ኣርብዓታት፣ ግዜ ዓደይዓደይ፣ ኣብ ዋዕላ ቤትግዮርጊስ ኔሮም እዮም ዝበሃሉ፤ ክንደይ እዮም ኣቦኦምን ኣዲኦምን ኣብ ኤርትራ እተወልዱ፣ ክንደይ ከኣዮም ኣብ ኤርትራ መበቆላዊ ዓዲ ዘለዎም: “ዓብደልቃድር ከቢረ፣ ወልድኣብ ወልደማርያም፣ ገብረመስቀል ወልዱን መሓመድ ዑመር ቃዲን ።”

    ንኣብነት፣ ንኣይተ ዓሊ ዓብዱ ዮኑስ ይኹን ንኣይተ ሓጎስ ክሻ፣ ብተግባሮም እምበር ብመበቆላዊ ዓዶም ክንፈርዶም ኣይግባእን። ከምዚ እናበልና ደኣ ክንደይ ናይ የመን፣ ሱዳን፣ ክፍለሃገር ወሎ፤ ዘርኢ ዘለዎምን መበቆል ዓዲ ዘይብሎምን ክንለቅም ክንከርም?

    Kilo said, “That said, people need to know who are their leaders.”

POST A COMMENT