Visit the new AsenaTv Website

https://asenatv.com

ምዕራፍ 3፡ ምስጢራዊ ሰልፊ

ምዕራፍ 3፡ ምስጢራዊ ሰልፊ መራሕ ብርጌድ ኢሳያስ ተወልደብርሃን (ወዲፍላንሳ)፡ ናይ ሓደ ስዉእ ብጻዩ ብሽክሊት ምስ ፈተሾ ምስጢራዊ ሰልፊ ከም ዘሎ ፈሊጡ። ብዛዕባ’ቲ ፍጻሜ ንሓደ ኣባል መሪሕነት ምስ ኣዕለሎ ድማ፡ “ብዛዕባ’ዚ ምስ ዝኾነ ሰብ እንተ ተዛሪብካ ሞት

ምዕራፍ 3፡ ምስጢራዊ ሰልፊ

መራሕ ብርጌድ ኢሳያስ ተወልደብርሃን (ወዲፍላንሳ)፡ ናይ ሓደ ስዉእ ብጻዩ ብሽክሊት ምስ ፈተሾ ምስጢራዊ ሰልፊ ከም ዘሎ ፈሊጡ። ብዛዕባ’ቲ ፍጻሜ ንሓደ ኣባል መሪሕነት ምስ ኣዕለሎ ድማ፡ “ብዛዕባ’ዚ ምስ ዝኾነ ሰብ እንተ ተዛሪብካ ሞት ከም ዝስዕበካ ፍለጥ” ኢሉዎ።

                                          ሓደ ኣባል ብርጌድ 58 ነበር

ኣብ ካልኣይ ውድባዊ ጉባኤ 700 ዝኣኽሉ ኣባላት ሰልፊ ተሳቲፎም ነይሮም። ከምቲ ኣቐዲሙ ዝተገልጸ ተገይሩ ንኽብሃል ይግበር ስለ ዝነበረ፡ ተሳተፍቲ፡ ንመን ከም ዝመርጹ ዝገልጽ ዝርዝር ኣስማት ተዋሂቡዎም’ዩ። ኣብቲ ዝተኻየደ ምርጫ እቲ ናይ ድምጺ ፍልልይ ካብ ላዕሊ ንታሕቲ፡ ብሓደን ብኽልተን ክበላለጽ ጸኒሑ፡ እናገፍሐ ብምኻድ ሓደ ምሩጽ ድሕሪኡ ንዘሎ ካብ ሰላሳ ክሳብ ሰላሳን ሽዱሽተን እናተበላለጹ ቀጺሎም። ኣብ ፍስሃየ ወልደገብርኤል ክበጽሕ ከሎ፡ እቲ ፍልልይ ናብ 400 ኣቢሉ ወሪዱ። እዚ ድማ፡ ዝበዝሑ ኣባላት ሰልፊ ከም ዘይመረጹዎ ብንጹር የረድኣና። ብሓጺሩ እቶም ንእከለ ምረጽ ዘይተባህሉ (ኣባላት ሰልፊ ዘይኮኑ) ጥራይ እዮም መሪጾሞ። ኣነ ንባዕለይ፡ ምስ ግድምናኡን ከም ማእከላይ ሽማግለ ሰሪሑ ምንባሩን ኣብ ግምት ኣእትየ መሪጸዮ ነይረ። በዓል ሙስጠፋ ከይተረፉ እናተመርጹ ፍስሃየ ይኹን ቢትወደድ ዘይምረጹሉ ምኽንያት ኣይነበረን። ብሽርሒ ናይ ኢሳያስ ግን ክልቲኦም ካብ ማእከላይ ሽማግለ ከም ዝግለፉ ተገይሩ። እቶም ዝገለፉዎም ሰባት ድማ ተራኦም ከም ዝበጽሕ ኣይፈልጡን ነይሮም። ፍስሃየ ነዊሕ ኣይጸንሐን ኣብ 1990 ኣብ ግንባር ጊንዳዕ ክስዋእ ከሎ ቢትወደድ ኣብርሃ ድማ ክሳብ ሕጂ ኣብ ቤትማእሰርቲ በልዩ ኣሎ። ፍስሃየ ብድሕሪት እዩ ተሃሪሙ ዝብሉ ሰባት ኣለዉ፡ ብወገነይ ዘረጋገጽኩዎ ነገር ግን የሎን።

ብዝሒ ኣባላት ሰልፊ ምስ እንርኢ፡ እቲ ኣሃዝ ናብ ከባቢ 2500 ይበጽሕ ነይሩ። ብዝሒ ኣባላት ግንባር ድማ ብሓርፋፍ ናብ 100 ሽሕ ይጽጋዕ ነይሩ። ስለዚ፡ ሓደ ኣባል ሰልፊ ዳርጋ ንዕስራን ሓሙሽተን ሰባት ይውክል ነይሩ ማለት’ዩ። እዚ ኣሃዝ’ዚ፡ ነቲ ኣብ ተዋጋኢ ሰራዊትን ኣብ ደጀንን ንዝነበረ ሓይሊ ሰብ ዘጠቓልል ኮይኑ፡ ኣብ እንዳ ህዝቢ፡ ሱዳን፡ ማእከላይ ምብራቕ ኤውሮጳን ኣመሪካን ዝነበሩ ውፉያት ወይ ንጡፋት ኣባላት ምስ ተወሰኾ ምዃኑ ክፍለጥ ኣለዎ። እዞም 2500 ሰባት’ዮም እምበኣር፡ ኣጫፈርቲ ናይ ኢሳያስ ኮይኖም ነቲ ውድብ ከም ድላዮም ዘካውሱዎ ዝነበሩ። ሓደ ሰብ ከድይብ ወይ ክወርድ እንተ ደልዮሞ፡ መራሕቲ ሰልፊ፡ ወግዓዊ ብዘይኮነ መንገዲ ኣብ ኣባላት ሰልፊ ምውዕዋዕ ይፈጥሩ። ኣባላት ሰልፊ ድማ ነቲ ምውዕዋዕ ኣብ ኣባላት ግንባር ብምቅላሕ ዕዮ ገዝኦም ይሰርሑ። ብመሰረት ጸብጻብ ኣባላት ሰልፊ፡ ኣብ ሳልሳይ ውድባዊ ጉባኤ ዝተፈጸመ ሃንደበታዊ ናይ ሮሞዳን[1] ካብ ሓላፍነት ምውራድ ርኡይ ግፍዒ እዩ ነይሩ። ኢሳያስ፡ ኣብ ቫሊነኪ ኣብ ዝተገብረ ንምስጢራዊ ሰልፊ ዘፍረሰ ኣኼባ፡ “ውድብ ሓድሽ ሓሳብ ከምጽኡ ዝኽእሉ ሓደስቲ ሰባት ክንትካእ ኣለዎ። ውድብ ሓድሽ ደም የድልዮ ኣሎ፡” ድሕሪ ምባል፡ እቲ ኣብ 1989 ይደስክል ተባሂሉ ዝነበረ ምስጢራዊ ሰልፊ ብወግዒ ከም ዝፈረሰ ገሊጹ። ግንከ፡ ብናቱ ድሌት ጥራይ ክፈርስ ነይሩዎዶ?

ሰልፊ ይኹን ግንባር ግን ሓድሽ ወይ ጽሩይ ደም ክቕበል ኣይረኣናዮን። ኣብ ሳልሳይ ውድባዊ ጉባኤ ድማ ኢሳያስ፡ ‘ሮሞዳን ክርፈት ወይ ክጥረዝ ኣለዎ’ ኢሉ ኣዕገርጊሩ። ድሩዕን ወዲሰለሙንን ድማ፡ “ኣብ ክንዲ ዝስጐግ ባዕሉ እንተ’ወረደ ይሓይሽ። እዚ ነቲ ውድብ’ውን ከም ታሪኽ ጽቡቕ ኣይኮነን፡” ስለ ዝበሉ ግን ሮሞዳን ድሩዕ ዘርቀቖ ጽሑፍ ከንብብ ተገዲዱ። መስኪናይ ህዝቢ ኤርትራ ኸኣ ነቲ ዝተቐናጀወ ጽሑፍ ናይ ሮሞዳን ኣብ ግዜጣ ምስ ኣንበበ፡ ከም ሓደ ኣብነታዊ መራሒ ወሲዱዎ። ፖለቲካ ሸርሙጣ ስለ ዝኾነ ሮሞዳን ጕጅለ ዓሰርተ ሓሙሽተ ክንቀሳቐሱ ምስ ጀመሩ፡ ፈለማ ነቲ ለውጢ ደጊፉ ከብቅዕ፡ ኢሳያስ ብጫ ካርድ ምስ ኣውጽኣሉ ግን መርገጺኡ ብምቕያር ነቶም ጽቡቕ ዝገበሩሉ ጠሊሙ ምስ ኢሳያስ ከጣቕዕን ምስ ጥቕሙ ክጐዓዝን ተራእዩ። ምስጢራዊ ሰልፊ ምስ ፈረሰ ዳርጋ ብዙሕ ሰብ እንቋዕ ፈረሰ እዩ ኢሉ። ክፈርስ ኣይነበሮን ዝብሉ ሰባት ግን ውሑዳት ኣይኮኑን። ምኽንያቱ ኢሳያስ ነቲ ዝነበረ ሕመረት ናይቲ ሰልፊ ወይ ሓይሊ ኣጥፊኡ ስልጣኑ ከደልድልን ኣብ ልዕሊ ህዝቢ ሸይሸይ ክብልን ዕድል ከፊቱሉ። ኣብ ዴሳዊ ስርዓታት ሰለስተ ኣዕኑድ ከም ዝነበረ ይፍለጥ። ንሱ ድማ፡ ፓርቲ፡ ጸጥታን ሰራዊትን’ዩ። ናይ ሶቬትሕብረት ፕረሲደንት ነበር ጎርባቸቭ፡ ነቲ ብዙሕ ዝተዘርበሉ ብስም ግላስኖስትን ፕረስትሮይካን ዝፍለጥ፡ ኣብ ሶቬት ሕብረት ደርማስ ለውጥን ሕንፍሽፍሽን ዘስዓበ መስርሕ ከካይዶ ዝኸኣለ፡ ነቶም ሰለስተ ዓበይቲ ትካላት  ትካላት (ሰራዊት፡ ሰልፊ፡ ስለያዊ ትካል ኬይጂቢ) ብተናጸል ከዳኽሞምን፡ ነቶም ክልተ እናሓዘ በብተራን ነጻጺሉን ስለ ዝዘበጦም ጥራይ’ዩ።

ኢሳያስ ድማ፡ መጀመርያ ንሰልፊ ኣሕቂቑ ንዑኡ ብዝጥዕሞ ኣገባብ ንህግደፍ መስሪቱ። ጽንሕ ኢሉ ንዅሉ ሰብ ብምድህላል ንጸጥታ ወይ እንዳ ሰብዓን ክልተን ደምሲሱዎ። ነቲ ሳልሳይ ማለት ንሰራዊት ድማ ባዕሉ ሒዙዎ። ስለዚ፡ ፓርቲ ጕድለታቱ ኣሪሙን ድኻማቱ ኣወጊዱን ወግዓውነት ብምልባስ ስርሑ ቀጺሉ እንተ ዝነብር፡ ምናልባት ኢሳያስ ከምዚ ኢሉ ኣይምዓንደረን ነይሩ ይኸውን። ሕጂ ግን ፓርቲ ይኹን ትካል ጸጥታ ኣብ ዘይብሉ፡ መሪሕነት ሰራዊት ባዕሉ ሒዙ ምልኪ ከንግስ ክኢሉ። ህግደፍ እንተ ኾይኑ፡ ንኢሳያስ ብዝጥዕም ኣገባብ ተወዲቡ ንዑኡ ብዘገልግሉ ኣብዚ ነይሮም ዘይብሃሉ እሺ በሃልቲ ጥራይ ስለ ዝተጨርሐ፡ ልክዕ ናብ ሓደ ጓህማም ዝብኢ ከም ዝተቐየረ፡ ተራ ሰብ ዝርድኦ ነገር ኮይኑ ኣሎ። ኢሳያስ፡ ካብ ንረብሓ ሃገርን ህዝብን ንላዕሊ ንስልጣኑ ስለ ዝሓስብ፡ መዘና ብዘይርከቦ ምስሉይነቱን ሽሕጣኑን ህዝቢ ኤርትራ ብገርሁ ከሎ ነቲ ክገብሮ ዝግብኦ ነገራት ፈጺሙዎ’ዩ። ነቶም ክቃወሙዎ ዝኽእሉ ሰባት ብኣጋኡ ሰብ ኣብ ዘይረኽቦም ክስወሮም ከሎ፡ ነቶም ክንቀሳቐሱ ዝኽእሉ ማእከሎት ካድራትን ናይ ሰራዊት ሓለፍትን ድማ ንነፍስወከፎም ገዛ ዓዲሉ ብውልቃዊ ጥቕሞም ስለ ዝሓዞም፡ ኣብ ልዕሊ ህዝብን ሃገርን ብዛዕባ ዝፍጸም በደል ክግደሱ ከቶ ዝሕሰብ ኣይኮነን።

ካብዚ ዝተበገሰ፡ እቶም ብህዝቢ እምነት ዝተነብረሎም ሰባት ኣብ ውልቃዊ ረብሓኦም ጥራይ ብምድሃብ፡ ‘ናይ እከለ ቪላ ብኸመይ መንገዲ ካብ ናተይ ክትበልጽ ክኢላ?’ እናበሉ ምሉእ ለይቲ ከይደቀሱ ይሓድሩ ኣለዉ። ኮታ፡ እቲ ኵሉ ህዝባዊ ቃልሲ፡ እቲ ኵሉ መስዋእቲ ጽውጽዋይ ኮይኑ ተሪፉ። ኣሉታውን እወታውን መዳዩ ተገምጊሙ ከም ታሪኽ እንተ ዝጸሓፍ’ውን ቁምነገር ነይሩ። ንመሳርሒ ውልቀመላኺን ኣጫፈርቱን ንኸገልግል ጥራይ ተባሂሉ ኣብ ነፍስወከፍ በዓል ንፕሮፓጋንዳ ከም ዘገልግል ብዝጥዕም ኣገባብ ተዳልዩ ስለ ዝቐርብ ግን ትርጕም ኣልቦ እዩ። እዚ’ዩ ድማ ውጽኢት ናይታ ኣደ ህግደፍ ዝኾነት ምስጢራዊት ሰልፊ። ካብ ህዝቢ ብዝተኣከበ ግብሪ፡ ካብ ሕብረት ኤውሮጳ ዝተለገሰ ገንዘብን ናጻ ጕልበት ዋርሳይን ድንድል ሰሪሐ፡ ጽርግያ ደጊመ፡ ሕክምና መስሪተ እናበለ ኣእዛን ህዝቢ ዘደንቍር ፕሮፓጋንዳ እንተ ደርደረኸ ህዝቢ እንታይ ረብሓ ኣለዎ? ህዝቢ ብስእነት ፍትሒ፡ ስእነት ሃለኽቲ ኣቕሑ ተዋሪዱ፡ ናይ ምንቅስቓስ መሰሉ ተሓሪሙ ከይኣኽሎ፡ ኣዒንቲ ከለዎ ዕዉር፡ ኣእዛን ከለዎ ጸማም ካብ ኮነ፡ ብጥሜት መዓንጣኡ ተላጊቡ ክነሱ ጸጊበ ክብል ጥራይ’ዩ ዝኽእል። ናይ ወላድ መኻን ኮይነን ታኒካ ማይ ዘቐብለን ዝሰኣና ኣደታት ናይ ሕሰምን መከራን ናብራ እናሕለፋ ከለዋ፡ ‘መን ከም ኣደታት ኤርትራ?’ ይብሃለለን። ከይዛረብ ኣፉ ተዓቢሱ ዘሎ መስኪን ህዝቢ፡ ‘ጽኑዕ፡ ህዝቢ፡ ውፉይ ህዝቢ’ እናተባህለ ስግንጢር መደረታት ክሰምዕ ይግደድ። ስለዚ፡ ህዝቢ ኤርትራ በቶም ኣሚኑ ፍትሒ ሒዞም ክምለሱ ዘፋነዎም ተጋደልቲ ደቁ ካብ ተጠልመ፡ ንጕዳዩ ባዕሉ ክተሓሓዞን እምቢ ንጭቆና ክብልን ጥራይ’ዩ ዘለዎ።

መደምደምታ፡ ህግሓኤ ሃገር ሓራ ኣውጺአ፡ ተኣምራት ሰሪሐ፡ ብርእሰሓያላን ንዝሕገዝ መግዛእታዊ ስርዓት ስዒረ ወዘተ ኢሉ እንተ ተጃህረ፡ ምስቲ ዝፈጸሞ ገበን ክነጻጸር ከሎ ብዝኾነ መምዘኒ መልክዕ የብሉን። ሰውራ ኤርትራ፡ ውስብስብ ብዝበሉ ዝተፈላለዩ ረቛሒታት ከም ዝተዓወተ ዘየካትዕ’ኳ እንተኾነ፡ እቲ ወሳኒ ረቛሒ ናይቲ ዓወት መላእ ህዝቢ ኤርትራን ተወፋይነትን ጽንዓትን ተጋደልትን ከም ዝነበረ ክፍለጥ ኣለዎ። በንጻሩ ህግሓኤ ኣብ ታሪኹ ዘፈጸሞ ገበናት ነቲ ተፈጺሙ ዝብሎ ተኣምራታዊ ጅግንነት ተጋደልቲ ብኣሉታ ከም ዝጸልዎ ምግንዛብ ኣገዳሲ እዩ። ኣብ ሓደ ቃልሲ ድርብ ጠባይ ከም ዝነበረ ምርዳእ የድሊ። ብሓጺሩ፡ መሪሕነት ህግሓኤ ብፍላይ ድማ ምስጢራዊ ሰልፊ ንተወፋይነትን መስዋእትን ስንክልናን ተጋደልቲ፡ ብሓፈሻኡ ድማ ንታሪኽ ሰውራ ከም ሕሱም ከም ዝደወኖን፡ ከም ሳዕቤን ድማ እቲ ንምስፋን ግዝኣት ሕጊን ደሞክራስን ዝካየድ ቃልሲ በዚ ከም ዝተሃስየን ንዕዘብ ኣለና። ኣብ ከምዚ ኵነታት፡ ብገበን ዝሕተቱ ሰባት ከም ዘለዉ ኣብ ግምት ከንእቱ ዝግባእ’ኳ እንተኾነ፡ ከምቲ ንምሉኡ ህዝቢ ምውንጃል ወይ ተሓታታይ ምግባር ዘይከኣል፡ ኵሉ ተጋዳላይ ድማ ተሓታታይ ከም ዘይኮነ፡ እኳ ደኣ ግዳይ ናይቲ ገበነኛ መሪሕነት ምስጢራዊ ሰልፊ ከም ዝነበረ ንዘክር።

 

ክቡራት ኣንበብቲ፡ ምስጢራዊ ሰልፊ ኣብዚ ይድምደም። ኣብ ዝቕጽል ራብዓይ ምዕራፍ ብሰላም የራኽበና።

*          *          *


[1] ሮሞዳን ካብቶም ብኢሳያስ ዝተጸፍዑ ሰባት ሓደ ምዃኑ ክፍለጥ ኣለዎ። ሽዑ ነዚ ዝፈለጡ ከም በዓል ዓሊሰይድ ዝኣመሰሉ ሓለፍቲ ግን ኣብ ክንዲ ንኢሳያስ ምግናሕ፡ ንሮሞዳን ከም ዝተሳህሉዎ ብዙሓት ገዳይም ተጋደልቲ ይምስክሩ። ኣብ 2001 ጕጅለ 15 ክንቀሳቐሱ ምስ ጀመሩ ሮሞዳን ኣብ ጋዜጣ፡ “ፍልልይ ክህሉ ንምዕባለ ሓጋዚ’ዩ፡” ኢሉ ከም ዘይተዛረበ ድሒሩ ከጽቅጥ መሪጹ።

aseye.asena@gmail.com

Review overview
20 COMMENTS
  • Teclay February 3, 2014

    The writer
    Good presentation only presentation
    1- ብገበን ዝሕተቱ ሰባት ከም ዘለዉ ኣብ ግምት ከንእቱ ዝግባእ’ኳ እንተኾነ፡ ከምቲ ንምሉኡ ህዝቢ ምውንጃል ወይ ተሓታታይ ምግባር ዘይከኣል፡ ኵሉ ተጋዳላይ ድማ ተሓታታይ ከም ዘይኮነ፡ እኳ ደኣ ግዳይ ናይቲ ገበነኛ መሪሕነት ምስጢራዊ ሰልፊ ከም ዝነበረ ንዘክር ,,if you was walking from point A to point B on a bad weather,,your good friend was driving along,with good intention,he wanted to give you a lift,when he approached you he could not brake his car and cut your 2 legs. Is he responsible for making you handicap or no? we are at the point of extinction.who is responsible then Isaias and the secret party? No No No Isaias may be knows the game very good like smart foot ball trainer Jose Mourinho,Hama vs Akle at times,and then Kebessa vs Metaht and so on..But one dictator is always needed to run a revolution(Ghedli)there is no democracy in Ghedli and Ghedli is neither a Monastery.The point is why we needed this Notorious Ghedli?

    • Suleiman Salim February 3, 2014

      Gedli was need to liberate Eritrea from Ethiopian occupation. Capito!!

  • rezene kidane February 3, 2014

    GO AND ASK HAMED IDRIS AWATE OR MAY BE YR FATHER TO KNOW WHY THE GEDLI WAS NEEDED. YOU CAN ALSO READ SOME HISTORY BOOKS. MAY BE YOU ARE NOT AN ERITREAN MAY BE AN ADVOCATE OF BIG ETHIOPIA. ARENA OR SORT OF.

    • Teclay February 3, 2014

      Selam Ato Rezene
      “MAY BE YOU ARE NOT AN ERITREAN MAY BE AN ADVOCATE OF BIG ETHIOPIA. ARENA OR SORT OF”. I am an Eritrean unfortunately,but i am not proud to be, Eritrean =Refugee,hard but real ,,right,,,if i am an Ethiopian ? which Ethiopia?. ,,,The old Ethiopia ,the Abyssinian empire,the one whom belong Zray Deress and General Aman Andom or the Woyane play ground ,weak and Ethnic divided Ethiopia? i wish to be the first. Brother time will teach you just wait 10 years and you will change from green to yellow,,,for the time being Pls ,pls listen to Cultural Bereket Menghesteab`s Song “Harry Maetebey ye Ashye Inber Kulatom Sebey” i im sure you will like it

  • Samsom Teferi February 3, 2014

    HI Rezene Kidane donkoro kab tekedadimka tnekf zeitmehar

    • Suleiman Salim February 3, 2014

      Rezene Kidane ab Eritrea zAbeye Tgraway ‘yu:: abu’u defa’ Arebya adi’u dmani ab ‘nta TeHanit TebTabit niera:: kuluKum deqi hager asetebhlulu::

  • Almaz Gual Asmera February 3, 2014

    ተጋዳላይ አስቲፋኖስ ዕድመን ጥዕናን ይሃብካ። ተረፍ ስውኣት፣ ነቲ ንሕዝቢ ኣደንጽዩዎ ዝነበረ ምስጢር ስለዝገላህካልና ብዙሕ ነመስግነካ። ነዚ ሓድሽ ወለዶ ድማ ዓብዪ ዕጥቂ ኣዕጢካዮ ከምዘሎኻ ከረጋግጸልካ ይደሊ።
    ብዛዕባ እዛ ጀጋኑ ብሕቖኦም እትወቕዕ ዝነበረት ሰራም ሰልፊ ኪትንተን ዝግብኦ ተወሳኺ ሓቅታት በቶም ኣጽቂጦም ዘሎዉ እንተዝግለጽ ብዙሕ መርብሓና። ሎሚ መልክዓ ቀይራ ህይወት ኤርትራውያን ሲዖል ጌራቶ ዘላ ንሳ ስለዝኾነት።
    በቲ ኻልኣይ ሸነኽ ግን ሓንጎሉ ንኽፍኣት እምበር ንጽቡቕ ኪሓስብ ዘይተዓደለ ኮይኑ እምበር፣ እዚ ሰብኣይ ነዞም ኩሎም ሓርበኛታት ግንባሮም ንጥይት ኪህቡ ዘይፈርሑ ንዕኡ ግን ኪፈርሕዎን ብተንኮሉ ኪዕሸዉ ምኽኣሎም ዘግህድ ሓቅታት ግን ቀሊል ነገር ኣይኮነን ብዙሕ ምርምር ዘድልዮ እዩ። ሓደ ሰብኣይ ብመገዲ 2500 ሰባት ኣስታት 100,000 ይቖጻጸርን ከም ማይ መስኖ ናብ ዝደለዮ ይጠዋውዮ ኔሩ ዝብሃል ነገር ግን ንምእማኑ ከቢድ እዩ። ስለዚ ሕቶይ ምስዚ ሰብኣይ ዝሰርሕ ናይ ደገ ኢድ ይህሉዶ ይኸውን?

    • Suleiman Salim February 3, 2014

      sm ‘nda qeyayerka Hansab seb’ay Hansab dma sebeyti koynka aytmSa’!!

      • ERITRAWIT February 4, 2014

        Suleiman hawey kemu deka tgebr konka da.

  • Haileyesus February 3, 2014

    In Isaise E.P.L.F it is common for some one to shhot you from behind .Weldmivhel Haile was shot from behind near the end of the battle.Saba (frwnch)was sent deliberately to the Masswa battle without propler militart training because she was at odds with the E.P.L.F leader .What I am going try to say about Isaise’s favorite tactic was anyone who criticized his policy would be sent into battle inorder to be killed.WI have seen many E.P.L.f fighters who surrendered to us..They told us they came there because my friend wanted to shot me behind my back .The leaders order was to get ride of me (to shut me up )as I was engaged war with Enemy .Even Now those national sevice youth who left the country they would tell you it is common someone to shot you from behind if you were odds with Authority .That’s why Isaise built dictatorship .I am quite suure the hero FEshaye is a victim of Isaise (AKASE.

  • Blocked February 3, 2014

    ezi bgbu’e ab mexHaf texaHifu kizrgaH alewo.

  • rezene kidane February 4, 2014

    Ymeseleleka Tgraway, Eritrawi, ethiopiayawi. You contradict yourself. But I am sure those who oppose Gedli have no Brother, sister or Aya ab Gedli. Zeysnika xexer qortimelu sile zkone dma ab kndi entay ygebere, kab zhalefe entay nmehar mbal niabeyti hywetom zkefelu ahwatkum xerfi hatewtew tiatwu. Poor guys! kem’a ilkum kitxarefun kitwarazeyun kitnebru ikum.

    • Teclay February 5, 2014

      Selam Ato Rezene
      “But I am sure those who oppose Gedli have no Brother, sister or Aya ab Gedli” …Do you know our intelligent forgather`s Saying or MISLA ..”AYTIBKE INDIYU ZEBKIYENI ZELO” if you are from Xilma i am sure you know the saying ,because i knew that Xilma are good Tigrigna Language speakers

  • berhe February 4, 2014

    Atum seb halewlew gedifkum, kabti texahifu zelo kumneger kitemaharun,lebmkum entay kigber alewo nezi shigir nmftah kitzateyun eyu zigbae, ezi hizbizi nay isaias megrefti keyakilo natatikum halewlow tewesikiwu nzelealem ab xelmat kinebryu entedea bezi zelo kunetat kexilu, slezi please let us open our mind and think strategically to solve our problem.

  • ERITRAWIT February 4, 2014

    Dear Brother, the only thing I will say is Amlak nezey seb balu yfdeyo this is nightmare very very sad indeed.

  • Metkel February 4, 2014

    Keep writing, brother!

POST A COMMENT