Visit the new AsenaTv Website

https://asenatv.com

ንዓመታ’ሞ ግድን ሓዲኡ ኣሎ።

ንዓመታ’ሞ ግድን ሓዲኡ ኣሎ።      26.01.2016፡ WEDI DIMBEZANon January 16, 2016 at 10:26 pm said: “ከምቲ ኣዴታትና ዝበልኦ “ጉልቻ ምቅይያር ነቲ ጸብሒ ኣየመቅሮን”። እቲ ጉዳይ ካብቲ ሱሩ ኣብ ጽልኢ ዝተመርኮሰን ናይ ባዕዲ ባ ህሊ ዘዅርዖ ቃልሲ ፣እቲ ውሽጡ ውሽጡ ንሕና

ንዓመታ’ሞ ግድን ሓዲኡ ኣሎ።      26.01.2016፡

  1. WEDI DIMBEZANon January 16, 2016 at 10:26 pm said:

“ከምቲ ኣዴታትና ዝበልኦ “ጉልቻ ምቅይያር ነቲ ጸብሒ ኣየመቅሮን”። እቲ ጉዳይ ካብቲ ሱሩ ኣብ ጽልኢ ዝተመርኮሰን ናይ ባዕዲ ባ ህሊ ዘዅርዖ ቃልሲ ፣እቲ ውሽጡ ውሽጡ ንሕና ካብዘን ጥላም ዝወድያ ዓጋመን, ጥረ ስጋ ዝበልዓ ኣምሓራን ዝሰልጠንና ኢና ዝብ ል ኣጉል ውሽጣዊ ከንቱ ሓበን ዘበገሶ መምርሒ ሕጂ ብቸረቶ/band aid ኣጣቢቕካ ዕላማ ኣይስራሕን። ብካ ኣእማን ጁዋፋ/juice ክትጸሙቕ ከም ምፍታን እዩ።”                                                                                                          ——————————————————————————————————————————————

ኣቐዲመ “እንኳዕ ገጽን ቃላትን ክቡር ፕሪሲደንትና ኣርኣየናን ኣስማዓናን” ክብል እፈቱ።

ቀጺለ ንምንታይ’ቲ ናይ ሓድሽ ዓመት ቃለ-መሕትት ፕረሲደንት ኣብ ጥሪ 21 ክቐርብ ከምተደለየ ንዝምልከት ክብሎ ዝደለኹ እና ሃለወ፡ ከምቲ በታ ዕለት’ቲኣ ሕልፈት ውፉያት ደቂ-ህዝቢ ዝተራእየ፡ ሕልፈት ናይቲ ነብሱ ብቀመማት ነፋፊሑን ብሽብርያ ጓል ሽ ብርያ ኮሓሒሉን ዝቐረበና ስኑዕ ምስልን ምስሩሕ ፖለቲካን ከምዘስዕብ ስለዝርዳኣኒ፡ ከይበልኩዎ ከምዝርደኣኩም ብነብሱ ተረዲእ ኒ ከምዝገደፍኩዎ ክትርድኡለይ እትስፎ። ብዝኾነ እንኳዕ ምስ ‘መልእኽቲ ዮሃና’ ክቡር ፕረሲደንትና ተራኸብና! ብሂወቱ ካብ ተቐ ልቀለስ መዛዘሚ ሓሳብ ሕብእቲ ሰልፍና ተንጠልጢላ ትጽናሓለይ ኢለለኹ “ክንዲ ንጠይቁ ምድራዑሲ” . . . ኢለ ግዲ ኮይነ።

ሓደ ግዜስ ሓደ ግዱስ ዜጋ ጸሓፊ ንፖለቲካዊ ኩነታትና ብቲ “ቶምን ጀርን” ዝስመ ብውክልና ድሙን ኣንጭዋን ዝተመሰለ ካርቱን ወኪሉ ንዘቕረቦ ጉርሓዊ ቁርቁስና ተዓዚበ ክንደይ’ዃድኣ ከምተመሰጥኩሉ’ውን እዝክር። እንሆ ጉርሒ ተምን ጀርን ይቕጽል፦

“ . . . . ናይ 2016 ከይርሕቀና ምእንቲ፡ ኣብ 2015 ናይ ብሓቂ ናበይ ገጽና ክንነጥፍ ከምንኽእል ወይ ናበይ ገጽና ክንከይድ ከምንኽ እል ከተንህረና ወይ ከተረደኣና ዘለዋ ዓመት ኢያ ኢልና ኢና ንዛረብ ኣብዚ ዘለናዮ ምኽንያቱ፡ . . . . ኣብ ኣፈፌት በጺሕና ኣለና’ሞ 2015 ናብ ሓድሽ ምዕራፍ ዘሰጋግረና ዓመት’ዩ። . . . . ድሕሪኡ 2 ዓመት ድዩ 3 ዓመ ት እንታይ ይመስል’ቲ ኣድማስ ኣብ ቅድሜና ዘሎ ክንሪኦ ንኽእል ኢና። ስለዚ ዓቕሊ ጌርና’ዛ 2015 ኣብ ፍርቂ ንብጻሓያ’ሞ ድሕሪኡ ምናልባሽ ቃለ-መጠይቕ እንተጌርካ ክነግረካ ይኽእል’የ”

ዓሚ ከምዚ ሎሚ፡ ብምኽንያት ሓድሽ ዓመት 2015’ዩ ነይሩ’ዚ ዘረባ’ዚ። ንሱ በቲ ግዜ’ቲ ‘ነቒለ’ እናበለ ኣብ ዝገበሮ ቃለ-መሕትት እንተተሪፉ ድሕሪ ሽዱሽተ ወርሒ ሃገርና ናበይ ገጻ ከምትምርሽ ክነግረና ምዃኑ ገሊጹልና ነበረ። ሽዑ ‘ታይ ተጸቢኹም ኔርኩም?

ሎሚ ዓመት ድማ ኮነ። እታ ንቕሎ ተመሓይሻ ግዲ ጋዜጠኛታት ካብ ቆጸርኦም ሽዱሽተ-ወርሒ ድሒሮም ከም ናይ ዓሚ ተዓዲሞ ም ኣብ ቅድሚ ፕረሲደንት ተኾደሙ። ዓዳምን ተዓደምትን ኣብ መድረኽ፡ ንሕና ተዓዘብቲ ኣብ ዘዘለናዮ ምርኢት ተጀመረ። ካብ ቲ ናይ ዓሚ ምንም ዝቐየርዎ ከምዘይነበረ ኣቕሊብኩሙሉዶ? ኣከዳድናኦም፡ ትሕዝቶ ሕቶታቶምን መልስታቱን ፈጺሙ ለውጢ ከ ምዘይነበሮ ዝኾነ ተዓዘቢ ክርድኦ ኣየጸግምን። ፍሉይነት እንተነይርዎ ክንዲ ብሓደ፡ ብክልተ ጋዜጠኛታት ምቕራቡ ጥራይ ነበረ።

ድሕሪ’ቲ ኩሉሳዕ ዝስማዕ ሸንኮለል መራሒና፡ ጋዜጠኛ ስሌማን ዓበ ተሰኒንዎግዲ ጽግዕ ኢሉ ከምዛ ትስዕብ ድቦላ ሕቶ ደርጓሓሉ፦

“ ምስ’ዛ ጳውሎስ ኣልዒልዋ ዝጸንሐ ሕቶ፡ ኣብ 2016 ኣብ መስርሕ ፖለቲካዊ ህንጸት ሃገር እንታይ ክንጽበ ንኽእል?”

2015 ድሮ ዓሚ ኮይና’ያ። እሞ ወዲ-ዓበ ነታ ናይ ዓሚ ቆጸራ ዝዘከራ ኮይኑ ተሰማዓኒ። ሓቢሮም ጎራሕ ሰሓቕ ካብ ተለዋወጡ ግና ኣተሓትታኡ ካልእ ዝተመስጠረ ነገር እንተዘይነይርዋ ብርግጽ ንትጽቢትና ከምትገልጽ ተረዳእኩ። እንተኾነ መራሒና ንጠለብ ህዝባ ዊ ፖለቲካዊ ለውጢ ፍጹም ከምዘይሓሰበሉ፡ ግናኸ ካልኦት (ናይ ወጻኢ ሃገራት) ዝሕንጽጹሉ ስራሕ ክፍጽም ድሉውነቱ ገለጸ።

ናይ ወጻኢ ተጻብኦ ከምዘለና ኣምሲሉ ቀጻሊ ክቕሽሸና ብምፍታኑ ብዕድሉን ዕድልናን ከይጉሃኹ ኣይተረፍኩን። “መዓስ ኢዩ ኢሳይ ያስ ዕሱብ ምዃኑ ከምዝፈለጥናዮ ተረዲኡ ዝሓፍር? “መዓስ’ዩኸ ህዝብና ካብ ተዋስኦ’ዚ ዘይናህና ዘናግፍ ዓቕሚ ዝረክብ?” ማለተ ይ’የ። እምበር እቲ ብ’ተጻብኦ’ ዝስንዖ ባዕሉ ዝገብሮ ምትንኳል ምዃኑድኣ ድሮ ተጋሊጹ እንድዩ። ንኣብነት፦

ኣብ ደሴታት ሓንሽ ዝተወስደ ሃንደበታዊ መጥቃዕቲ ነዚ ሎሚ ኣብ የመን ተወሊዑ ዘሎ ኩነት ክሰርሕ ዝተወጠነ ምንባሩ ሎሚ ን ሱ ከይደገመልና በኺናሉ እንዲና። ኣውራ’ቲ ሓንሸ ንየመን ተወሲና ክንሳ በየናይ ሕጋውነት ህዝብና ዓሳ ክገፍፍ መሰል ከምተዋህቦ ንዝምልከት ኣብ ዝደለዮ እዋን ክትኩሶ ዝቐበሮ ነታጒ ምንባሩ ብእዋኑ ኣቃሊሕና እንዲና። ሎሚ የመን ምስተመታተረት ምስጢሩ ተረሲዑ መሲልዎ ከምዘይወዓለሉ ከሳሲ ኮይኑ እንተጉባዕብዐ ንመን ከደናግር ይኽእል?።

እንኮላይ ናይ ባድመ። ንሱ ኪኖ ዶባት ዝዓለመ ፖለቲካ ኮንፈደረሽን እናጠመተ ብጠቕላሊ ሚኒስተር መለስ ዝምራሕ ፖለቲካድማ ኣይሰነፈን እሞ ኢሳይያስ ነቲ ዘይኣገዳሲ ውግእ ብዘይሕጋውነት ዱቦላ ውግእ ከምዝጀመረን፣ እንኮላይ ዘላቒ ፍታሕ ንምርካብ ብኢ ቲዮጲያ ዝግበር ፈተነ ጎስዩ ወጥሪ ምምራጹ ነቲ ንብርሰትና ዘነጻጸረ ድጉል መጻወድያ ከምዘብርህ ከምዝፈለጥናዮ ኣይፈለጠን ዲዩ? ሓቁ ንሱ እናኾነ ብስም ባድመ ንኤርትራ ተወሲና ጸሓዩ ከምዘይዓረበት ክትስፎ ይርአ። ሰበ-ስልጣናት ኢቲዮጲያ’ውን ነቲ ህዝቦም ዘይደገፎ መሬቶም ንሱዳን እናሃቡ ንምንታይ ነታ ብውድብ ኮሙሽን ዶብ ናህና ምዃና ዝተነግረቶም ባድመ ዘይገደፉልና ዘተሓትት ጥራይ ዘይኮነ ገና ክልቲኦም መንግስታት ሰብ ስዉር ውዲት ምዃኖም ዘነጽር’ዩ። እንተ ብወገን ኢሳይያስ ከምቲ ኣብ ሓንሽ ዝተጸበ ዮ ምስ ኢቲዮጲያ’ውን ደጊሙ ዝምነዮ ወጥሪ ከምዘሎ ክበርህ ዘጸግም ኣይኮነን። ከምኡ ተንጠልጢሉ ዘሎ ናይ ጂቡትን መሰሉን።

መራሒና ህዝቢ ኤርትራ ከይጸነተ ድቃስ የብሉን፡ ምኽንያት ስለዘለዎ። ብምዃኑ እንሆ’ውን ሎሚ ናይ ወጻኢ ለኣኽቱ ኣብ ግምባ ር ስዑድያ ሓድሽ ስራሕ ረኺቦሙሉ ክእንጎት ክሽብሸብ ይርአ። ብሓቂ ዲዩ ንድሕነት ስዑድያን መሻርኽታን ተሓሊቑ ምስኦም ተሰ ሊፉ? ንሶምከ ይኣምንዎዶ? ኩሉ ጽባሕ ከይተጸበና ብሎሚኡ ንፈልጦ ውጽኢቱ። ዝሓንጸጹሉ ከምዘተግብር ዝተኸሽሐ መራሒ ም ስቶም መሻርኽቱ ፍጹም ርክብ ከምዘየብሉ ክመስል ምፍታኑ ኢዩ ዝያዳ ዘንዕቖ።

ኢሳይያስ ዘይርድኦን ተረዲእዎ’ውን ዘየሰንፎን ነገር ንምጥቃስ ባህሪ ህዝቢ ኤርትራ ኪኖ ኢሳይያስ ምዃኑ ኢዩ። ብምዃኑ ብጉርሑ ዝጀመረ ኣጋጣሚ ዕላል ሓድሽ ዓመት ናብ መንነቱ ክመርሓና ግድን ኮይኑ እንተዘተናሉ ምንም ኣየጥፋእናን።

ኣቐዲመ ነዛ ኣብ ምእተዊ ጽሑፈይ ሰሪዐያ ዘለኹ ርኢቶ ወዲ ደምበዛን ክትዕዘቡለይ ብትሕትና እሓተኩም ኣለኹ። ከምኡ መበልየ ይ ኣብዚ ኣብ ዝቐርቡ ጽሑፋት ተቓወምቲ ዝግበር ድራማ ወስ ከብል። መቸም እዛ ብወዲ ደንበዛን ቀሪባ ዘለ ርኢቶ መን ከምዝጸ ሓፋ ከየገደሰ ብርግጽ ንእምነት ኢሳይያስ ከምትውክል ግና ከይተጠራጥርኩ ክብሎ እኽእል ኢየ። ንነገሩ እኒ ባዕሉ ፕረሲደንት፡ እኒ የማነ ህበይ ኣብዚ ስራሓት መራኸቢ ብዙሃን ተጸሚዶም ከምዝውዕሉ ትፈልጡዶ? ትፈልጡ እንተኾንኩም ኢሳይያስ ኮነ እኒ የማነ ብክንደይ ኣስማት ምሳኹም ከምዝውዕሉን ከምዝሓድሩንከ ትግምቱዶ? ኤርትራዊ ሃገራውነት ንምዕናው ድዩኸ ወይስ ‘ንምህናጽ’?

ዝኾነ ኮይኑ እዛ ተመዝጊባ ዘላ ርኢቶ ብርግጽ ንናይ ኢሳይያስን ደቂ መዛሙርቱን እምነት ትውክል ኢያ። ኢሳይያስ ብእዋኑ ብዝተ ፈብረኸ መንነት’ዩ ክዋሳአ ጸኒሑ። ምምሳል ምስ ፈሸሎ ሎሚ ከም ቀዳሞት ገዛእትና ብግሁድ ፖለቲካዊ መርገጺ ዘርእናን ሃገራውነ ትናን ከጽንት ይጋደል ኣሎ። ፍልልዩ ንሳቶም ካብ ስግር፡ ንሱ ግን ብ’ሃሳሳትና’ ኣብ ሕምብርትና ተኾይጡ ኣቐዲምና ሰሚዕናዮ ብ ዘይንፈልጥ ንዕቀት “ብካ ኣእማን ጁዋፋ/juice ክትጸሙቕ ከም ምፍታን እዩ።” ክብል ኣከሻምሹና። እሞ ደጊምከ እንታይ ተረፈ?

ከምዚ ናይ ሎሚ ናይ ወዲ ደምበዛን ርኢቶ፡ “መን እዩ እቲ ዓጋመ?” ብዝብል ኣርእስቲ ዝተጻሕፈ ‘ኣስተምህሮ’ውን ተቐልቂሉ ነበረ ። ብዛዕባ መንነት ዓጋመ ክንዛረብ ዘድልየና’ኳ እንተዘይኮነ ዓጋመ’ሞ ሓንቲ ወረዳ ትግራይ ምኳና ምግላጽ እንታይ የጸግመና። ግና ስ ዝና ወረዳ ዓጋመ ካብተላዕለ ክንምልሰሉ ንዝብህግ ክንብሎ ዘለና ክሰምዓና ንምሕጸኖ።

ጸሓፊ ኣብ ኣርእስቱ “ኣብ ኤርትራ ዘለዉ ብሄረ ትግሪኛ መቐጸልታን ላጤፋን ናይ ትግራይ ትግሪኛ እዮም” ኢሉ ንዘቕረቦ ትንተና በቲ ክንየተሉ ዝፈተነ ‘ንቕሓቱን ፍልጠት ታሪኹን’ ንርእሱ ዕጥቂ ትግራይ-ትግርኚ ስለዘየዕጥቖ ትርጉም ኣይህብን’ዩ’ሞ መ ልሲ ኣይመድለዮን። እቲ ኤርትራዊ ኣብ መሬት እንዳማቱ ከምዘሎ ከምስል ዝፈተኖ’ውን ታሪኽ ከየጽንዐ እንተዘይተመነዮ ምሓሾ።

ነዛ ኮሜንት’ዚኣ ምስ ኣንበብኩ ቀልጢፋ ዝመጸትኒ ሓሳብ ዘረባ ኣምባሳዶር ዓንደብርሃን ነበረት። ንሱ ኣብ ዝጸሓፋ መጽሓፉ ኢሳ ይያስ መምስ መዓጐ መሳርሕቱ “ዓጋመ” ከምዝብሉዎ ኣግሂዱ ከምዝወቕሶም ስለዝገለጸ ኣን’ውን ደጊመ በቲ ብነብሰ-ምሕያኽ ተሓ ይኹ ክንሱ ክሕባእ ክብል ከም ብፍቕሪ ጫካ ዝተለኽፈ ካብ ኩሉ መንግስታውን ፕሮቶኮላውን ክብርታት ክኽወል መሪጹ ናብቲ ዘነኣእሶ ጫካን ጫካዊ ምሕደራን ክጠልቕ ዝመረጸ ክቡር መራሒና ክቱር ከምተሓየኽኩሉ ብልበይ እብለኩም ኣለኹ። ግናስ ነብሰ ይ ንምትዕሽሻው ዲየ ንምጽንናዕ ግዲ ኮይነ “ኢሳይያስሲ እንኳዕድኣ ተፈጥረ” እብላ ተገምጢለ ንነብሰይ።

ደጊመ ንሱስ እንኳዕድኣ ተፈጥረ። ምኽንያቱ ከምቲ ጥራጥ ብምቕርቃሩ ጽባሕ ክጠርጥዶ ክፈሱ ከምዝሕሾ እናሓሰበ ኩሉ ሓደ ኮይ ንዎ ነቆናጽቦ ዝመስሎ ዘይኮነስ እኳድኣ ከም መምህርና ከምንርድኦ ክፈልጠልና ንደሊ። ከዳዕ መባኹዕቲ ከይገደፈ ኣቐዲሙ ነብሱ ከምዝኸድዕ መጠን፡ ሳላ’ቲ ሃገራውን ዓለማውን ምስጢራቱ ዝተቐልዐ፡ ሳላ ድማ ብድንዕታ ማሕነቕቲ ናይታ ንድሕነቱ መሲልዎ ኣ ብ ክሳዱ ዘእተዋ ገመድ ሎሚ ትንዕታ ምስ በዝሐ መሰወሪ ተሳኢንዎ ብዙሕ ዘይፈለጥናዮ ክንፈልጥ ስለዘኽኣለና ብርግጽ መምህርናዩ።

ቅድሚ ውሑድ ዓመታት ህዝብና ኣብ ልዕሊ መራሒኡ ኢሳይያስ ኣፈወርቂ ዝነበሮ ኣፍልጦ ኣዝዩ ድሩት ነበረ። ብሓጺሩ’ቲ ናይ ና ጽነት ገርሂ ኣጠመምታ ንመንነት ኢሳይያስ ከጥርጥሮ ኣይከኣለን። እሞ ብዘ-እምነቱ ኢሳይያስ ከም ተቓላሲ ናጽነት ጥራይ እናተጠ መቶ ለካስ ንሱ ብክፍኣትን ገበንን በስንዩ ነበረ። ሎሚ ሳላ መንነት መራሒና ዘይፈለጥናዮ የብልናን። ብቀንዱ ‘ሃሳሳት’ ከምዘነበርና ምሂርና። ሳላ መንነት ኢሳይያስ እቲ ዓጋመታይ’ውን ክንፈልጦ ኣኽኢልና። ከምቲ ብኣፍ 03ኡ ኤርትራዊ መንነትን ዓላማ ቃልስን ዝበሃል ከምዘየሎ ክዘርኦ ዝሓድር፡ ብኣፍ ወዲ ደምበዛን’ውን “ብቸረቶ/band aid ኣጣቢቕካ ዕላማ ኣይስራሕን” ክብል ኣላጊጽልና።

ግና’ንዶ ህዝብና “ዓጋመ” ክብል ኣንከሎ ንምንእኣስ ዲዩ? ዓጋመ ናይ ሓደ ፍሉይ ህዝብን ቦታን መንነት ምዃኑ ዝጠፍኦ ሰብና ኣሎ ዲዩ? እንተኾነስ መግዛእታዊ ምሽማው ድማ ነይሩን ኣሎን። ሕሉፍ ባህሊ ኣገዛዝኣ ከምዘብርሆ፡ ኩሎም ገዛእቲ ክሳብ ንገዛእ ህዝቦ ም ክገዝኡ ምስ ናይ ማዕዶ ጓኖት ገዛእቲ ከምዝዋደዩ ታሪኽ ምሂርና’ዩ። ንበል ኣብ ግዜ መስፍናዊ ወራራት ማለት መጀመርታ 19 ክ ፍለ-ዘመን ዓጋመታይ ደግያት ስባጋድስ እቲ ቀዳማይ ንከበሳታት ኤርትራን ክሳብ ባጽዕን ክገዝእ ዝተመጣጠረ ብምንባሩ ንዘጓነፎ ህዝባዊ መኸተ ከንበርክኽ ከምዝፈተነ ካብ መንግስቲ እንግሊዝ ሓገዝን ፍቓድን ዝሓተተሉ ሰነድ ይምስክረሉ። ስባጋድስ ኣብ ህዝ ብና ዝገደፎ ስንብራት ድማ ታሪኽና ይምስክሮ። ከምኡ ናይ በዓል ራእሲ ሚኪኤል ስሑልን መሰሉን ተዘክሮ ኣለዎ ህዝብና ። ብተወሳኺ እቲ ብጭካነኡ ምሒር ዝንወር ደጊያት ውበ ቅሉው ዓተር ብእሳቱ ኣብ ኣእዛን ህዝብና እናደርገመ ነበረ ዘጽንተና ዝነበረ። ከምገለ ካብ ሞት ዝተረፈ ክሳብ ሞቱ ብጸማሙ “ዝባን ውበ” ክብል ይነብር ከምዝነበረ ምሱል’ዩ። እንተ ናይቲ ኣብ ህዝብ ናብ “ንደርሆን ብማሸላ፡ ንሓማሴናይን ብማሕላ” ብዝፍለጥ ስምብራት ጥልመቱ ምሒር ዝጽላእ ወዲ ዓዱ ንኢሳይያስ ኣፈወርቂ ተንቤነታይ ራእሲ ኣሉላ’ሞ እንታይ ክዝረቦ። ኣብ ውግእ ዓድዋ ዝተራእየ ክድዓቱ ድማ መወዳድርቲ’ኳ ነይርከቦ። እንተኾነ ንኩላቶም ዘነኣእስን ዝጻረድን ቅርሕንቲ ክህልወና ኣይግባእን።

 

ናብ ኢሳይያስና ክንምለስ፡ ዝተባህለ እንተተባህለን እንተተፈተነን፡ ክሳብ’ውን ኩምራ ሽብጢ ጀፊዕካ ወይ ፊስቶ ባራኪና እናኣንጠ

ብጠብካ ምዝው ውዒልካዮ እንተዝሕደር’ውን መራሒና ኤርትራዊ ዓጽመ-ስጋ ኮነ መንነት ከምዘይብሉ ዝማጎቱ ኣለዉና። ንሱ ብ አንዳቦ ኮነ እንዳኖ ካብ ስግር፡ ወዲ ራእሲ ሓጎስ ተንቤነ-ዓጋመታይ ምዃኑ ጥሉል ፍልጠት ክንቛጽር ተኻኢሉ ኣሎ። ብፖለቲካዊ መንነቱ’ውን ብንጉህኡ ልኡኽ ኢቲዮጲያ ኮይኑ ንሰውራ ብደሞዙ ተዓሲቡ ከምተጋደለ፡ ብተወሳኺ ሲኣይኤ ከምዝቖጸረቶ፡ ሞሳድ ከምዝደገመቶ፡ ኮታ ብፖለቲካዊ ሽርሙጥና ከምተቖማጠዐ፡ “ኣይፋል” ዝብል እንተኾይኑ ድማ እንሆ ጎልጎል እንሆሀውን ፈረስ! ካብዚስ በሉ እንታይ ዓይነት ሃገራዊ ስምዒትን ታሪኽን ትጽበዩ?

 

ከፍአ ናይቲ ምስ ናይ ማዕዶ ገዛእቲ ተመሻጢርካ ዝግበር ውዲት መግዛእታዊ ውርሻ! “ዓጋመ ከምትብሉኒ እፈልጥ ኢየ” ኢሉ ብቅርሕ ንቲ ዘርእና ከጽንት ብዝገብሮ ዘሎ ወጠጥ-መጠጥ ብጽንተት ዘርኢ ህዝቢ (Genocide) ኣየሕትቶን ዲዩ? “ድጊም ይኣክል፡ ባቃ” ን ብል። ሎሚ “ይኣክል” ዘይበለ፡ ኪኖ ፖለቲካዊ ውደባ ዝሓለፈ ብጽንተት ዘርኢ ህዝቢ ዘሕትት ገበነ ከምተሰከመ ክፈልጥ ኣለዎ።

 

ናብ ቃለ-መሕትትና ክንምለስ። 2015 ድሮ ዓሚ ከምዝኾነት ጠቒሰ ኣለኹ። ግናስ ዓሚ ኣብ ሃገራዊ ቃልስና እንታይ ኣስተዋጽኦ ከ ምዝነበራ እንተዘኪርና መጻኢና ክንትንበ ንኽእል ኢና። ብመንጽር ናይቲ ነታ ዓመት ምንም ከይሰርሓላ ሞቱ ዝጽበ ዘሎ ስርዓት ክ ርአ፡ ህዝባዊ ተቓውሞ ንዘፍረዮ ምስእንግምግም ተረኺቡ ዘሎ መኸተ ኣዝዩ ግዚፍ ኢዩ። ገለ ካብኡ ንምጥቃስ፡-

ካብቲ ጉሉሕ ናይ ለውጢ ፈተነ፡ ስዉእ ወዲ ዓሊ ኣብ ዝኽርና ሂያው ኮይኑ ክነብር ኢዩ። ካልእ ኣብ ትሕቲ ቤት-ማእሰርትታት ኮ ነ ኣብ ስርዓት ህግደፍን ካልእ ሓፋሽናን፡ ብዙሕ ውሽጣዊ ውዳበታት ተጋደልትን ሓፋሽ ህዝብን ኣብ ጥርዙ ከምዝበጽሐ ምጥቃሱ ጥራይ ይኣክል። ብወጻኢ ዝተራእየ ብድሆታ ድማ፡ ህግደፍ ብዓለሙ ተጠቒዑ ኣብ ውሱን ዕርዲ ምክልኻል ተወሲኑ ከምዘሎ ዘነጽ ር ከም ናይ ኣብ ኢቲዮጲያ፣ ደጋጊሙ ኣብ ኢስራኤል ዝተራእየ፣ ኣብ ጀነቫ፣ ጣልያን፣ ኣመሪካ፣ እንግሊዝ፣ ስዊድን፣ ኖርወይ፣ ደቡ ብ ኣፍሪቃን ካልእ ዝተራእየ ብዙሕ ህዝባዊ ተቓውሞታት ክጥቀስ ይከኣል። እዚ ነቶም ምስ ኮሙሽን ምጽራይ ገበናት ህግደፍ ዝሰ ርሑ ሃገራውያን ዓቢ ደገፍ ኮይንዎም ንብስርዓቱ ፈጥ-ፈጥ ዘእተወ ፍጻመ ኮይኑ ምህላዉ ክጥቀስ ኣለዎ።

ነብሱ ይምሓር ናይ ከምእኒ ዶክተር ተወልደ ባካሮ ዝኣመሰለ ተበግሶ ዝፈጠሮ ጥርዚ ናይ ምግባር ተበግሶ ተረሳዒ ኣይኮነን። እቶም “ኣስቂጦም” ተባሂሎም ክሕመዩ ዝጸንሑ ኣካል ናይቲ ስርዓት ዝነበሩ ብስም “መድረኽ” ዝተቐልቀሉ ተቓለስቲ’ውን ናይ ባዕሉ ሰብ ትስፉው ተበግሶ ምዃኖም ክጥቀስ ይግባእ። ከምኡ ብውልቆም ዝጋደሉ ዘለዉ ዜጋታትና ከም ስነ-ጥበባውያን፣ ደረስቲ፣ ወደብቲ፣ ጎስጎስቲ ዝኣመሰሉ ምሒር ዓምቢቦም ምህላዎም ኣብቲ ስቕታ ዝዓሰሎ ድጉል ሃገራዊ ስምዒት ዘግህድ ኩነት ኮይኑ ኣሎ። ብሓቂ’ውን ተጋድሎ ህዝባዊ ናዕብታት ምዕንባቡ ዘበስር ተርእዮ’ዩ።

እቶም ኩሉ ዓይነት ሞት ከይዓጠጦም ባሕሪ ክሰግሩ ክሳውዶም ብጎዘሞ ናይቶም ’እስላማዊ’ ዝጠመቑ ሕሉፋት ፖለቲከኛታት ዝተ ጎንኡን ዝተሸጡን፡ ክብረን ዝተገሰሰ ዜጋታትናን ኣብ ፖለቲካ ሃገርና ፍሉይ ተዘክሮ ከምዘለዎ ምዝካሩ ኣገዳሲ ኢዩ። ብሓጺሩ እም ቢታ ናይቲ ብቀይዲ ባርነት ክምለኽ ዝተሓሰበ መንእሰይና ንምረት መግዛእትናን ውሕስነት መጻኢናን ዝገልጹ ብምዃኑ ፍሉይ ኣድ ናቖተይ ክበጽሓለይ እትስፎ።

ካብዚ ዝተፈልየ፡ ብዙሕ ግምት ዘይሃብናዮም ንመራኸቢ ብዙሓትና ዘለኒ ኣድናቖት ደረት ከምዘይብሉ ክገልጽ እፈቱ። ዋላ’ኳ ሓን ሳብ ንመኽሰቦም፡ ካልእ-ሳብ ድማ ንፖለቲካዊ ውዳበኦም እናበልና ንዝልፎም እንተኾንና፡ ኩሎም ብመንጽር ዝህብዎ ክቡር ኣስተ ዋጽኦ፡ ኣስተምህሮን ሃገራዊ ተሓላቕነትን ኣዝየ ከምዘምስግንን ውልቃዊ ምስክርነተይ ክበጽሓለይ ከምዝምነን እናገልጽኩ፡ መጻኢት ዓመት ከምታ ዝሓለፈት ብዘይምዃና፡ ግድን ወይ ላምና ብትወልዶ ወይ . . .፡ ስርዓት ህግደፍ ተመንኪሉ ኩልና ኤርትራውያን ኢደ-ኢድ ተተሓሒዝና ሃገርና ንድርገመላ ዓመት ክትከውን ዘለኒ ምንዮት ደረት ከምዘየብሉ ደስ እናበለኒ ክገልጽ እፈቱ።

ዓወት ንሓፋሽ!

ጎደፋ፡

 

 

 

 

aseye.asena@gmail.com

Review overview
14 COMMENTS
  • ambabi January 26, 2016

    You are right and very good observation. This sick guy (Dictator Isayas)made his yearly jock as anticipated. what makes me amazing about his none sense interview was that he hid his real intentions of the currency crises.

  • yohannes January 26, 2016

    these article is the worst article have seen in all my life.
    Is Essays Afewrki from Agame or from Nderta.
    I am very sorry Wedi Demezani you are not coming from Gonder .
    In fact you don’t know even Tigrigna.
    ESSAYS is from your country Eritrea and keep him . He was not wodi Afom bri yesterday and know he is Agame. please stop to write foolish things .

  • Berhe Tensea January 26, 2016

    The Eritrean people can’t afford to live another year under the leadership of this criminal dictator.
    Life under PFDJ is like living in hell with Satan.
    The Satan has no respect for the people.
    If people complain about shortage of drinking water his answer is – go to where there is water like some kind of cattle that the herder take to a stream.
    No electricity.the answer is don’t be cry babies.
    Shortage of services to the veterans. the answer is why are they expecting a feast every week.
    Shortage consumer goods such as bread. the answer is abzi ghizie izi bani or panino kitbelea mehsab yewahnet iyu.
    We have economic problem . the answer is America is causing it.
    People are fleeing Eritrea the answer is America and the West are encouraging the young to flee inorder to seek a better life.
    The dictator not only hates the Eritrean people but also despises us to.
    The dictator is looting the resources of Eritrea, while the people live in deep poverty.
    Death to the dictator and his puppets.

  • k.tewolde January 26, 2016

    The tyrant came out and gave an interview,but no one can tell if he is inundating us with word salad or he is having flight of ideas, but the interviewers sat there awkwardly and listened to their boss intently,so they seem.He spoke about the slumping in price of cooking oil,sugar, milk,chew,berbere….I think that is his version of quantitative easing,he tampered with geopolitics of the horn, and he places himself nowhere in the mix,when asked about the state of the economy, he answered,”TSEGEM YEBLNAN”.There you go Keleta Kidane the state of the union you were longing for. ABAJIGO RESIEEKANA DIKA?

  • Simon G. January 26, 2016

    Godefa,
    Even though I like your humor, your writing was kind of full of Aba Gebrehana type and few Assenna forum members were complaining. This time though, it is straight forward. You have the gift of writing skill as well as deep knowledge of the EPLF/HGDF organization. I personally enjoy the former style of writing.
    I am sure the Nhna Nsu have have labeled you as weyane. It is ironic because their boss is weyane by blood and and action.
    One thing I disagree with some writers though, Issayass is not an idiot. On the contrary, he is at the edge of the scale of being a genius. He is just full of hatred. He hates Eritreans to the max. So, he highly focussed to destroy Eritrea and for that, he is succeeding. We are the one who are dumb. Why? Well, we are simply watching when he is wiping us out. It is harsh but the truth.

  • Berhe Tensea January 26, 2016

    The above photo is the correct image of the Satanic dictator. He resembles the melake mot that is causing death and destruction in Eritrea.
    This photo must be used in churches to show or describe how Shaitan looks like.
    This photo will enlarged and offered to churches.
    Thank you Assena for your thoughtfulness and wisdom on this matter.

  • Emaga January 26, 2016

    Well said

  • Abebe January 27, 2016

    ናይ ዘርኢ ፖለቲካ ኣብ ዘብፀሖ የብሉን። ኢሳያስ ኣረመኔን ጨካንን ዝኾነ ብደሙ ኣይኮነን ብፖለቲካዊ መንነቱ እዩ። ንትግራይን ኢትዮጵያን ክፃረፍ ዝህውትት ብደሙ ኣይኮነን። ንሕና ተጋሩ ብኤርትራውያን እንተተፀሪፍና ኤርትራውያን ስለዝኾኑ ኣይንብልን ህዝቢ ከም ህዝቢ ደሙ ብዘየገድስ ፀላኢ ኣይከውንን። ብውሑዳት ዘርኣውያን ዘይውክሎም ሓሳብ ተደናጊሮም ክቕበሉ ይኽአሉ ከም ጀርመናውያን ንናይ ናዚ ተኸቲሎም ዝገበርዎ ማለትዩ ።ስለዙይ ከም ፖለቲከኛታት ብዛዕባ ስርዓት ኣብ ክንዲ ምዝራብ ኣብ ላብራቶሪ ደም ምውዓል ረብሓ የብሉን ንትግራዋይ ክተናእስ ምፍታን ካብ ታሪኸ ኮነ ሕዚ ዘሎ ኩነታት መሰረት ኣልቦ ብምኻኑ መልሲ ኣይድልዮን ንሰናይ ሕውነት ክልቲኡ ህዝብታት እውን ኣይጠቅምን። ከም እምነተይ ፀለኢ ህዝቢ ኤርትራ ኢሳያስ በይኑ ኣይኮነን ኢሳያስን ንሱ ዝመርሖ ስርዓትን እዩ። መሰልን ድልየትን ኤርትራውያን እካ እንተኾነ ናይ ክትዕ ግዘ ክጠፍእ ዘለዎ እቲ ስርዓት ከመይ ይእለ ብከመይ ዝበለኸ ይተካእ ዝብል እዩ ።ህዝቢ ኣብ ዕላማ እምበር ኣብ ሰብ ኣይዓስልን እዚ ወ ደሓን ኩም ሰሰናዩ ንህዝቢ ኤርትራ እምነ

  • Meb January 27, 2016

    ኣነ ኣብ’ዚ ሓሰር ንፋይ ዝኾነ ጽሑፍ ኣትየ ክዛረብ ኣይደልን፣ ትርጉም ኣብ ዘይብሉ ጽሑፍ ምምላስ፣ ትርጉም ዘይብሉ መልሲ ስለ ዝኸውን። ” ንዓመታ ሓዲኡ’ሎ” ትብል ቃል ግን ኣመና ገሪማትኒ። ክንደይ ንዓመታ ዲና ኣሕሊፍና ዘለና? በቲ ‘ዓመታታት’ ዝተፈከረ ፈኸራ፣ እዚ መግስቲ’ዚ ዓንዩስ ተረሲዑ ምሃለወ ነይሩ። ብኣንጻሩ ግን፣ ኣብ ነፍስወከፍ ዓመት ክስውድን ኣብ ዲፕሎማስያዊ ሜዳን ኣብ ቁጠባዊ ባይታን ክዕወት ንርእዮ ኣለና። ንምዃኑ ዓምን ቅድሚ ዓምን ዝበልኩሞ ትዝክርዎዶ ትኾኑ?

  • Berhane January 27, 2016

    Simon G & Yohannes I have no doubt that this are Yeman Menki and or Essayas the dictators using the names to confuse the people of Eritrea. Even if you try hard no one will be fulled by you. Every Eritrean’s believe that he is fully “Agame” There is nothing wrong to be Agame but he is just killing the Eritrea we know a slow death. One day he will leave Eritrea as many of his puppets did. I feel sorry for the remaining Eritreans puppets of him that they remains will be pulled by the Kombishtatos the same way Mengistu HM and his Puppets did 25 years ago.

    • Simon G. January 27, 2016

      Berhane,
      I was complementing Ato Godefa. Your statement seems in sync with mine but you are criticizing me. Either you are new to this forum or you misunderstood my comment.

Post a Reply to aus 17 Cancel Reply