Visit the new AsenaTv Website

https://asenatv.com

ዝራብዕ ኣይለምልም፡ መንእሰይ ኣይሳለም።

ዝራብዕ ኣይለምልም፡ መንእሰይ ኣይሳለም።                23-04-14፡ ኣቐዲመ ንብሙሉኡ ህዝብናን ሃገርናን ርሑስ ፋሲካ ክኾነልና እምነ። ፈጣሪ ነዛ ዓለምና ሰላም ከውርደላ’ውን ምሒር እጽሊ ። ቀጺለ ከምሓደ ኣረጋውን ኣማኒ ኦርቶዶክስን ፍትሓተ-ጾመ-ልጓም ንምጽምባል ኢለ ቤተ-ክርስትያን ክስዕም ምስከድኩ ብ ዛዕባ ዘጓነፈኒ ከዕልለኩም

ዝራብዕ ኣይለምልም፡ መንእሰይ ኣይሳለም።                23-04-14፡

ኣቐዲመ ንብሙሉኡ ህዝብናን ሃገርናን ርሑስ ፋሲካ ክኾነልና እምነ። ፈጣሪ ነዛ ዓለምና ሰላም ከውርደላ’ውን ምሒር እጽሊ ። ቀጺለ ከምሓደ ኣረጋውን ኣማኒ ኦርቶዶክስን ፍትሓተ-ጾመ-ልጓም ንምጽምባል ኢለ ቤተ-ክርስትያን ክስዕም ምስከድኩ ብ ዛዕባ ዘጓነፈኒ ከዕልለኩም ብምንቃደይ ምክትታሉ ናትኩም ይኹን።

ካብ ብዓርቡ ኣትሒዘ ነቲ ስነ-ስርዓት ስለዝቐነኹሉ ከም ናይሎሚ ዓመት’ዃ ተፈስሂኒ ኣይፈልይን። ግናኸ ከምቲ ሓደ ግዜ ዘ ዕለልኩኹም ኣይሕሱብ ነገር ስለዘይተርፍ፡ ኣብ ምስላም መስቀል ምስበጻሕኩ ቀሺ ምሒር ከተኩሩለይ ረኣኹዎም’ሞ ፍሉጥ ዓሚል ብዘ ይምንባረይ ስለዘየለለዩኒ ኮይኑ ጥራይ ኣይተራእየንን። መቸም ዕድሎትና ኣዚዙ ኣብቲ መንፈሳዊ ቦታ’ውን ንርኽ ሰት ካብንጋለጽ ነዊሕ ኣቑጺርና እንዲና፡ ዘመነ-ህግደፍ ኮይኑስ እቲ ዕጡር ገጽ ብሓደ ዘይተበርሆ ነገር ከምዝጨኹተረ ኣይሰ ሓትኩን።ዛንታን ጭብጥነትን ካብተጋጠምና እንተሃበረ “ተቓዋማይ መንግስቲ ድየ ደጋፋይ” ዝዓይነቱ መንፈስ ከምዝበሓቶም ኮይኑ’ዩ ዝተሰማዓኒ። ከምኡ እንተኾይኑ ቀሺ’ዃ ከምኡ ዝወረሶም ኣነ ዓለም’ውን ንወያ መስቀል “ናይ ተቓወምቲ ድያ ናይ መንግስቲ” ብዝመሚ ቆላሕታ ከይለኻዕኩዋ ኣይሓልፍኩን። ልክዕ እንተነይረ ሕቶ ነልዕል ሕጂ። ዋላ’ዃ ንሶም ኣቦ-ነብሰይ እ ንተዘይኮኑ “መንና ኢዩ ጽፉዕ መንከ ቅቡእ? ወዮም ኣሳላሚ ቀሺዶስ ኣነ ተሳላሚ ዓለም?” ዝዓይነቱ ሕቶ ማለተይ ኢየ።

ካልእ ገዲፈ ብዛዕባ ኣዝዩ ዝሓደሰኒ ንምዝራብ፡ ኣብ ቤተ-ክርስትያን ክንድኡ ዝመጠኑ መንእሰይ ተኣኪቡ ምርኣየይ ከየተሓሳ ሰበኒ ኣይተረፈን’ሞ ምስቶም ከምዚ ከማይ ከኣ ተላዘብኩ። ከምኡ መግበርየይ ፍልጠትን ዕብየትን ካብ ምህሮ ጥራይ ኣይኮነ ን ዝርከብ። ዝበዝሐ ምህሮ ኣውራ እቲ ተወራሲ ካብ እሂን ምሂን ሰኒቕካ ብኸምኡ መልክዕ ከተውርስ ዝቐለለን ነባርን ኢዩ። እሞ ምስ ጽኑሕ ብምዝማድ መንእሰይና መስቀል ምስላሙ’ዃ እንተዘይከፍአ ክሳብ ክንድኡ ኣብ ቤተ-ክርስትያን ምዕሳሉስ እ ዚ እንታይ ኢዩ ዘመልክት? ናበይ ገጽና ኢናኸ ንሓዋሩ?” እናበልና ቀጸልና። ሽዑ ዝረኸብኩዎ ኣኽባር ግና ከምቲ ኣመጻጽኣኡ ከየዳመቕኩዎ ምሕላፈይ ንዘይተገዳስነተይ ዘመልክት ገይረ ኣይወሰድኩዎን።

ኣብ ሰዓታት ኣጋግዘ ከምቲ ልሙድ ሓያለይ ስድራታት ተጠራኒፍና ከነውግዕ ስለዝተዓደምኩ ክብረት ኮይኑ ከድኩ። ኩሉ ም ድላዋቱ እንታይ ክወጾ! ተበልዐን ተሰትየን’ሞ ምስቲ ዝተቐረበ ሽሻይ ናብታ ንብርቲ ቡን ምጭላጥ ተደርገምና። ቡን ብባህሪ ኣ ሓሳባት ናይ ምምንጫውን ምዝታይን ባይታ ስለትፈጥር፡ ኢልና ኢልና ናብታ ናይ ወጋሕታ ዕላልና ተደርገምና። ቤተ-ክር ስትያናዊ ዕጥቂ መንእሰያት ዘሐጎሰን ደቂ-ኣንስትዮ ዝወልዐዖ ዕላል ምስሰማዕና ድማ ሓቂ ንምዝራብ ፋዕራአን ኣይገበርናን። ብፍላይ’ቶም ድሮ ብጋሕጋሑ ዘውጋዕናሉ ዘበልና ግን ነንሕድሕድና ተጠማሚትና በቢልብና ብዙሕ ተባሃሃልና።

እቲ ስዒቡ ክዛረብ ዝነበሮ’ውን ከይደንጎየ ናይሎሚ መንእሰያት ሳላ ዝወጸሎም ፈተውቲ ቤተ-ክርስትያን ዝኾኑ ብኣውራኡ  ፈጣሪ ካብ ኣፍ ናይቶም ኣዛብእ ሸየጥቲ ሰብ ሰበ-ስልጣናት ከምዘናገፎም ወሲኹ ምስ ኣድመቖ፡ ኣዴታት ከኣ ብኣ ንባኣ መ ድረኽ መንጢለን ብምብሓት ተተመላሊሰን ሳላ ከምኡ ዝኾኑ ኣምላኽ ካብዛ በላዕተኛ ሰብ ሲናን ባሕርን ኣናጊፉ ዓዲ ሰብ ስለዝደርገሞም ምስጋናአን ወሰን ኣይገበራሉን ጥራይ ዘይኮነ ሞሳኡ ምስዓም ቤተ-ክርስትያን’ውን ከምዝወሓዶ ወሳሰኻ።

እቲ ዋዛይን ቁምነገርረይን ከምዝዘባረቖ እናኣምሰለ ዝዋዘየኒ ብዕድመ ዝጸቕጠና በሊሕ መስተውዓሊ በተን ጨምጫማት ኣዒ ንቱ ክቱር ወግኣኒ። ኣስዒቡ ንኩልና ዓብሊሉ እናተቖጻጸረና ዓቲቡ ነቲ ጨዓይ ጸጉሪ መንከሱ እናደባበሰ “መሸም እንታይ ኣ ሎ መስለኩም” ኢሉ ምስጀመረ ከምሕረሉ ጉድ! ኣድህቦ ኩላትና ሰሊቡ ብምቕጻል “ኣቦታትና ክምስሉ”፡ ኢሉ ነዛ ከምኣርእስ ቲ ዝጠቐስኩዋ ምስላ ጠቒሱ እወታ ምስዓም ቤተ-ሃይማኖት ኣሞጒሱ ግንድማ ብትዕዝብቱ ናይ ሎሚ መንእሰይ፡ መንእሰይ ምዃን ብዘይምኽኣሉ ዘለዎ ማዕቀብ ደርጓሓልና።

ንዕላል ድማ ከምኡ ዕላል ዘምጽኦ ኮይኑስ ብወገነይ ሳዕቤንን ጠንቅን ናይቲ ኩሉ ሰብ ፖለቲከኛ፡ ኩሉ ሃይማኖተኛ ምዃን ዘ ምጽኦ ኣበሳ እናኣገማዳሕኩ ናይሎሚ ዘመን መንእሰይ ናብ ቤተ-ክርስትያናት ምዕሳሉ እንታይ ከይከፍእ ኢለ ነብሰይ ክጠባብ ራ ፈተንኩ። እንተኾነ በዓል መድረኽ ኣስዒቡ “እቲ ዝምልከቶ ማለት ናብኡ ዝተመደበ እንተዓሰለስ ኣይመኽፈአን”፡.….. ኢሉ ብዛዕባ ናይ’ዚ ቅንያት እዋናዊት ፕሮፖጋንዳ መንእሰይን ሃይማኖትን ዘርዚሩ ዘንጸርጸረ እናመሰለ “መንእሰይ ክኸይድ ክዕንቀ ፍ፡ ክበልዕ ክሕነቕ ንቡር ነገር ኢዩ። ብዕራይ ክጸሪ’ኮ ኣብ መስገደል ኢኻ ትቖርኖ። ሃገር ድማ ዉዑይ ደም ኢዩ ዋልታኣ! ‘ሕ ጂኸ ናይ መን ደም ክፈስስ’ ኢልካ ጣቛ ካብ ሃይቂ ደም ምውሓዝ’ኮ ኣየናገፈናን”…… ክብል ምሒር ኣስተማሰለ።

ዝሰዓበ ርሱን ናይ እንካን ሃባን ምጉት ቀሊል ኣይነበረን። እምነት ዓላማ፡ ዓላማ ድማ እምነት ኢዩ። ሰብ ኣማሚ፡ እዝጊ ፈጻ ሚ ካብኮነ፡ እዝጊ ክፍጽም ግድን ድማ ሰብ ክእምም ኣለዎ። ዓወት ዓላማ ምጭባጥ ዝካኣል ከኣ ተተኣኪብካ ምንባዕ ዘይኮነ ስ በቢሞያኻ ክትውፈ ክሳብ ምስዋእቲ ኢሉ እንክዛዝም ብዘይካ ጸጥ፡ ዝተፈለየ ርኢቶ ዘቕረበ ሰብ ኣይነበረን። ሰረተ-እምነት መንእሰይ ድማ ከምቲ ዝበሎ ንናይ ጽባሕ ራህዋ ሎሚ ኣብ መከራ ክሳጣሕ ከምዘለዎ ጽዱቅ መሰለ።

ብወገነይ ኣፈይ ኣዲበ’ዃ እንተኣጽቀጥኩ ደቂ ኤርትራ ተኣኻኺብና ናብ ከምዚታት ምድሃብናስ ጽቡቕ ድዩ ፎእ ኢለ ከየጋፋ ሕኩ ናይ ሎሚዘመን ፋሲካ ግዳ ሓንቲኣ ከምትወልድ መሰለትኒ። እንተ’ታ ዝጠቐሳ ንልምሰት መንእሰያት ዓሊማ ውሽጢ-ው ሽጢ ዝለሓመት ብከላ’ሞ እዋናዊት ትመስል’ምበር ብግብርስ ካብ ብጥንቱ ከም መሳርሒት ገዛእቲ ኮይና ኣገልጊላ ኢያ።

ብዛዕባ’ቲ ኣነ ዘምልኾ ቤተ-ክርስትያን ኦርቶዶክስ ገለ ንምዝራብ፡ መብዛሕትና ከምዝመስለና እዛ ጨንፈር ክርስትና’ዚኣ ከም ዝገደመት ሃይማኖት ጌርና ኢና እንወስዳ። ክዉንነቱ ግና እንተዘይተጋግየ ኣብ 1050 ዓ.ም. ከምተመስረተት ይግለጽ ኢዩ። ብ ተወሳኺ “ተዋህዶ” ዝተባህለትሉ ምኽንያት ንኦሪትን ሓድሽ ኪዳንን ስለዘጣመረት ጥራይ ኢዩ ። ብዙሓት ካብ ሰዓብታ ከም  ዝብሉዎ ግና ስጋ ዎደሙ ስለዝተወሃሃደ ተዋህዶ ከምዝተባህለት ይገልጹ። ብተወሳኺ ካብ ኣጀማምራኣ’ውን ስልጣን ቤተመ ንግስትን ሃይማኖትን ኣጣሚራ ክትሕዝ ዝሓለነት፡ እንተዘይካኣለት ዓቃቢት መንግስቲ ክትከውን ብዓለማዊ ውሕልነት መን ግስቲ ዝተሰርሐት ምንባራ ዝዝንቶ ዛንታ’ውን ኣሎ እንድዩ፡ ነገር ሓቅነቱን እምነቱን ግን ከከምኣረዳድኣ ሰብ ይኸውን።

ኣነ ድማ’ቲ ሰፊሕ ጥበብ ሃይማኖታዊ ፒለቲካ ተቐጀለኒ። ኦርቶዶክሳዊት ቤተ-ክርስትያን ካብ ብዓንተቦኣ’ውን ኣብ መሓውር ፖለቲካ ትዋሳእ ከምዝነበረት ዘከርኩ። ሃጸይ መነሊኽ’ዃ ብመሰረት ዓንቀጽ ኣርባዕተ ውዕል ውጫለ ኤርትራ ከምዘይእንታ ዮም እናፈረሙ፡ ኤርትራዊት ደብረ-ቢዘን ግና ካብ ወተሃደራዊ ኣገልግሎት ናጻ ክትከውን፡ ንብረትነታ ድማ ናይ መንግስቲ ኢቲዮጲያ ክትኮነሎም ተተስፍዮም ኢዮም ዝተፈራረሙ። ብኡ መሰረት ኢቲዮጲያ ኣብ ኣእምሮ ኣገልገልቲ፡ ኣመሓደርትን ኣ ምለኽትን ሰዓብቲ ኦርቶዶክስ ሰፍ ዘይብል መንፈሳዊ ተጽዕኖ ፈጠረትሎም። ኣብ እዋን ዓደይ-ዓደይ ድማ ኦርቶዶክስ ኤርት ራ ንውህደት ምስ ኢቲዮጲያ ልዑል ኣስተዋጽኦ ከምዝገበረት ይፍለጥ።

ብኡ ዝጀመረኒ ሃይማኖታዊ ማሕታ ትማሊ ቀልጢፉ ኣይመሓረንን። ብፍላይ እዛ ቤተ-ክርስትያን፡ ድሕሪ ናጽነት ንሳ’ውን ካ ብ ኣርዑት ኢቲዮጲያ ዝተሓረረት መሲልዋ ብርቱዕ ለውጢ ክትገብር ከምዝጀመረትን፡ ህግደፍ ድማ ብኸመይ ይጥቀመላ ከ ምዘሎን ክራኣየኒ ጀመረ። ነታ ቤተ-ክርስትያን ብኣምሳሉ ቀሪጹ፡ በቲ ሓደ ከም 09፡ ኩባንያ ምንጪ ኣታዊ ክቕይራ፡ በቲካል እ ተቓውሞ ንክድህኽ ተቓወምቲ ንምዝራግ (ክሳብ ኣብ ሓዳር ከይተረፈ) ከም ዓባይ መንፈሳዊት መሳርሒት ይጥቀመላ’ሎ፡

እዚ ንክኸውን ብቐዳምነት ነቶም ጳጳስ ኦርቶዶክስ ኤርትራ ምእሳር ዘይምኽኑይ ክንሱ ዘየላቡ ዕማሙ ገበሮ። ሎሚ ድማ ን ወዮም መንእሰያት ብስም ሃይማኖት ኣብ ሓድሽ ስዉር ማሕቡስ ክድርግሞም ይርአ እንሀ። ማለተይ ንምሕጻሩ ብቐደሙ እ ዛ ቤተ-ክርስትያን ፍሉይነት ዓለምን እምነትን መምዮም ስለ’ቲ ሃይማኖታዊ ጉዳይ ዝሓልፉ ውፉያት ኣቕሽሽቲ ኣይኮነትን ት ስእን። ምእንቲ ርስቲ ኣንስቲ ዝዋግኣ እንተኾይነን፡ ኣቕሽሽቲኸ እንታይ ሓቢጥዎም ዘይተባተቡ! ካብ ዝብል ፍቕሪ ሃገር ብቐ ሊሉ ግዳይ ሰበ-ስልጣናት ትኸውን ከምዝነበረትን ከምዘላን ክዝክሮ ከምዘይጸገመኒ ንምግላጽ ኢየ።

ዕላልና ብቃላት መዋግዕትና ከጠቓልሎ። ንሱ ከምትዕዝብቱ፡ በዓል ግዜ መንእሰይ ናይ ባዕሉ ስነ-ምግባር ዝውንን ክኸውን ዝግብኦ ብእዋኑ ዘሕለፈ ጠስጣስ ክነብዕ ምርኣዩ እናኣሕዘኖ ሉምሉም ሰብ ጎበዝ ዓዲ ከምዘይኸውን ኢዩ ከረድኣና ዝፈተነ። ኣዋልድ ዓዲ’ውን ከምጎራዙ መጠን ኣርሓ’ንድዩ ባህገን፡ ንዝዘሓለን መንእሰይ ድማ “እዋይ ወዲያ ኩስቶስ መሽክን ኢዩ፡ ተ ውሳኹ”…. ኢላ ማዕጾ ንትኸፈተለን እናኣመስገና፡ ኣፋተን ሓታቲመን ብድንጋጸ ተተቐባቢለን ”እዋይ ተውሳኹ ደይብሉ” ዓ ጢነ፡ መኾስ ጻሕሊ፡ ዓጣን ደብሪ! ……ኢየን ዝብልኦ” ምስበለና ትዋሕ ኮነ ስሓቕ። ለካስ “ዝራብዕ ኣይለምልም፡ መንእሰይ ኣይሳለም” ዝበሃልስ ከምዚ’ዩ!!!!!!!!!!

ኣብ ዝቕጽል ነገር ዓድዋ የራኽበና።

ጎደፋ፡

aseye.asena@gmail.com

Review overview
34 COMMENTS
  • kibreab April 23, 2014

    BEJEKAY BEJEKA ISEYAS KALEE SEEBB HUU-BUUBB SEEB YELON KISEIME DEIMA YEBEILUN EYYU ETTEI GUDAYY.MESAKIEN 1. YEMANE TEKESTE KORSATERE BISHKILETA 2. YOWHANES ZEMIKAEL FOOTBALER . HUBUBBAT KOYNOMM SEEBB KEYSEIBOMM EZZEIII KUFEUUU SEEBB . QETEILUWO. BEIGERHHII KELLOO SEEBB . SEEBB ZEIKETEILLL .KIGOHAFFF EYYYUUU . RESSAAA NATEUU AB MAYBELLA KIGUHAFFF EYYUUU.

  • wedibula April 23, 2014

    ጎደፋ ይበል ኣርቲከል ኩሉ ጊዜ ጽሑፍካ ይከታተሎ ኢየ ዝወጾ የብሎን ቀጽሎ ብዙሕ ትምህርቲ ሓዘል ኢዩ
    ሓንቲ ነገር ኣብ ጽሑፍካ ዘስፈርካያ ብዛዕባ ትርጉም ተዋህዶ ኢዩ ተዋህዶ መለት ክርስቶስ 2 ባህሪ ኣለዎ ሰብን ኣምላኽን ስለዚ እቲ ባህሪ ኣምላኽ ምስ ባህሪ ሰብ ተወሃሂዱ እቲ ባህሪ ሰብ ኣብቲ ባህሪ ኣምላኽ ተዋሃሂዱ ኣብ መወዳእታ ክርስቶስ ሓደ ባህሪ ኣለዎ ንሱ ድማ ባህሪ ኣምላክ ጥራይ ኢዩ ዝብሉ እውን ኣለዉ።

    • Selamawi April 24, 2014

      Dear Wedibula,
      The Orthodox Church has official teaching and its followers are expected to abide by those teachings i,e, regarding faith – not politics. So if you tell me that some people say this and others say that…it does not make sense. Different people may give different accounts about an event, then we could say ‘some say…and some others say…’
      When it comes to church affairs, the faith of the Orthodox Church is clearly defined.

      Ato Godefa has decided to tell the young people not to go to church… How sad! He was telling us about Ethiopian history (without any reference: in the form of ‘tsiwtsiway) and now he has decided to tell us about our faith in a negative tone. Clearly he does not have knowledge of the Orthodox Church doctrine. He needs to learn that credibility goes with good referencing and doing your homework before writing in the public arena. Most of the monks and teachers of the church (such as debteras) started their monastic journey when they were young. Thank goodness there was no Sawa at the time, there was no pfdj, there was no anti-Christian philosophy in operation when the monasteries and churches were filled with young devotees. Unfortunately the pfdj regime has targeted the church and its young faithful. Criticizing the church is like criticizing the victims. The pfdj have arrested the head of the church, Patriarch Abune Antonios. pfdj are sewing zeree seyTan in the church. The church is a captive, and needs to be liberated from the shackles of pfdj. Many priests have perished in pfdj prisons which I hope one they will be remembered as martyrs of the faith.
      I humbly urge everyone to join hands and root out pfdj spoilers ‘wahyotat’ from the church and from or communities rather than vilifying the church.

      God forgive us all and grant us justice and peace.

  • Palm April 23, 2014

    Godefa ember goduf

  • ohplease! April 23, 2014

    What a waste of time and space! Are worried that more youth are turning their faces towards God and the church? you think this is a sign of weakness and that a hero is one who fights with a sword and not with prayers? You totally got the history of the only apostolic and catholic church wrong: indeed it’s the original church. Little knowledge is dangerous and please learn history before you start to write on social media.

  • ማሊሻ April 23, 2014

    Watch Meb Kiflezgi win Boston Marathon 2014:

    http://www.youtube.com/watch?v=0kYz_5_RjUo

    ====================================

  • Almaz Gual Asmera April 23, 2014

    ኣቶ ጎደፋ፣ ኣያ ጎደፋ (ዓብዪ ምዃንካ ስለዝሓበርካና) ሰላምታ ይብጻሕካ። ርሑስ ፋሲካ (ትንሣኤ ክርስቶስ)። ኣንጻር ኣብ እንግድዓ ሕዝብና ተወጢሑ ዘሎ ገበል ምቅላስካ ወትሩ ናእዳን ጽቡቕ ታሪኽን ትገድፍ ምህላውካ እገልጽ።
    እንተ እቲ ኣብ ኣርእስትኻ ዘሎ ሓሳብ ግን ካብ ዓብዪ ሰብ እንጽበዮ ኣይኮንናን። ንልቦና እንተኾነ ሓደ ኣቦ እዞም መልክዖም መላእኽቲ ተግባሮም ግና ሰይጣውንቲ ዝኾኑ መራሕቲ ሕጊ-ግደፍ ኣብ በረኻ ዝለመድዎ ግፍዒ ዓዲ ምስ ኣተዉ ኪደግምዎ ምስ ራኣዪ ከምዚ ይብሉ። እዞም ደቂ ኣግብርዎ ዘሎዉ ኣይገርመንን እዩ በሉ። ስለምንታይ እንተተባህሉ፣ ሰብ መገዱ ኪእርም ወይ ሕጊ ወዲ ሰብ ወይ ድማ ሕጊ ፈጣሪ ኪህልዎ ኣሎዎ። እዚእዕም ግን ክልቲኡ የብሎምን።” ንዓና ዝቐተለና እኮ ሕጊ ፈጣሪ ዘይብሎም ብዴሳዊ ፍልስፍና ኣእምሮኦም ዝተሓጽቡ መንእሰያት በይኖም (ብዘይ ምኽሪ ዓበይትን መራሕቲ ሃይሞኖትን) ዝመርሕዎ ቃልሲ ምንባሩን፣ ከም መእሰሪ ዘይብሉ ማእዶ ድማ መወዳእይታኡ ማይ ምሕቛን ምዃኑን እዩ። ንስኹም ከኣ መንእሰያት ናብ ቤተክርስትያን ኮይዶም ንሓንቲ ሃገር ምሕረት ምዃኑ ዘንጊዕኩም ኣሎኹም። ነቶም ሻዕብያ ዝነበሩ ኣብ መሪሕነት ስለዘሎዉ ንምዓቶም ኣሎና እምበር ኩሉ ተግባራትኩም ከምዝምስክሮ እቶም ናይ ጀብሃውን ካብኦም ትሕሹ ዘይንምባርኩም ኪዝንጋዕ የብሉን። ፍልስፍናኹም ኣብ ጁባኹም። ብሕዝቢ ዝነቐለ ንረብሓን ሃንቅውታን ሕዝቢ ዘገልግል ለውጢ እዩ ዘድልየና ዘሎ። ሕዝቢ ድማ ብሰላም ኪነብር ሃይማኖቱን ባህሉን ኣኽቢሩ ኪነብር እዩ ዝደሊ። ኣብቲ ውሽጢ ዝሑፍኩም ዘሎ ግን መግለጺ ናይ ተዋህዶ ሃይማኖት ዝበልኩምዎ ግን ንሃይማኖት ከምዘይትፈልጥዎ ኣጸቢቑ ሓቢሩና ኣሎ። ዘይምፍላጥ ነውሪ ኣይኮነን ግን ቅድሚ ምሕንጣጥ ምፍላጥ ምሓሸኩም ኔሩ።

    • Hailizghi Habte April 23, 2014

      Good Job, Almaz haftey. Their theory never been workable and they are trying to replicate like cancer does. No way, Thanks to God, he gave us a wisdom of knowing how a liar and a looser walks. Long live to Orthodox-tewahdo …..

    • Gideon April 23, 2014

      Kibrti Almaz haftey,
      Very well said sister. You always amaze me with your matured/wise and cool comments.
      What you said about the kubur abo/father is very true indeed. However, I don’t believe
      anyone is born violent, situations shape them to be or otherwise. And as they rightly
      say, things happen for a reason. Peace be upon you sister.

  • Hailizghi Habte April 23, 2014

    Dear Godofa,
    Though I will respond you in detail sooner or later, I respect to your petit idea, but I completely disagree for the fact that it is very far from reality. You are deliberately targeting to youth who goes to church as a sign of weakness. For various reasons, you are intimidating church and church going people. Regardless of your belief and your religion, you should not write an article with assumption that carries a lot of illusion. You may say, “I am also orthodox believer, and I can comment using my basic right of speech.” Well you are right to use your basic rights, but remember you should be accountable to your articles. Please read and revise what your wrote. As an orthodox believer and as a person who stands for justice, I still strongly oppose you and people like you, who try to blame and target my religion. Of-course, you oppose or you may stand for justice, but remember I oppose too, may be; there are a lot of people who still contribute and stand with voice-less people that are, suffering in Eritrea more than you do.
    And Hence, I strongly oppose you that you miss-use the icons of my orthodox religion, Just like I stand for justice against the dictator, I will stand against individuals who try to attack my religion by twisting the definition of TEWAHDO, and I can stand confidentially against people like you, who use to attack or try to use current crises as an advantage.
    Nonetheless, I don’t like to communicate with a person who uses a pen name on his/her article; I am tempted to give mini-alert to the writer. Just remember, what will happen if you could raise or criticize to other religions like Pentecostal, catholic, or may be Muslim. Because orthodox seems soft, should not knock or jump over the window to demolish the temple. Your article seems soft attacking to destroy the pillars of the youth movement to the church. If you have evidences and justifications to say so, use your real name and your e-mail like mine, and then we can talk more.
    If you really want to talk, I am more than happy to exchange my full information and very excited discuss. But, hiding an identity seems to me a sign of losing personal liberty. And if some one has lack personal liberty, how come, he/she plans to liberate other.
    N.B: if you are okay to discuss, I can share with you my e-mail as follows.
    hailizghihabte@gmail.com
    Best wishes,
    Hailizghi,
    Columbus, Ohio

  • YONAS April 23, 2014

    I disagree with gibberish,keep religion out of politics,we do not need the law of god we need constitution,the rule of law and respect for human-right,you have the right to worship anything you want but do not try mix religion with politics,because religion is not about freedom it is about kingdom on the sky and in kingdoms there is no IF and BUT you serve the master without asking questions,not in politics you have to disagree and ask questions,keep out.

  • hana April 23, 2014

    Good reply almaz nezom godefe.

  • Hidat April 23, 2014

    GODEFA KILETE CHERARU BHANTI IMINI DO KITIKETIL HASIBKA HAKEY. AYSERHIN EYU.

1 2 3

POST A COMMENT